De weg naar Pokhara

2 februari 2018 - Pokhara, Nepal

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan (06:15), na een best wel prima nacht in het hotel in Kathmandu. Vandaag stond ons de busrit naar Pokhara te wachten, een rit van ongeveer 8 uur over hobbelige wegen. Maar wat was het prachtig onderweg, waardoor de rit best snel ging. We hebben huizen in allerlei vormen en maten gezien, bruggen over kliffen, heel veel mensen, heel veel natuur en zelfs een kabellift naar een hele hoge berg!

Rond 15:30 zijn we in Pokhara aangekomen. Met mini taxi's met de bagage op het dak zijn we bij het appartement in hotel Greenland aangekomen en het is echt prachtig. Het is echt een super gezellig plekje! En ook de kamers zijn best prima. Je moet alleen niet allemaal tegelijk douchen, dan heb je koud water😥

'S avonds zijn we naar een cafeetje aan het meer gegaan, de bamboo bar. En hier hebben we ons verblijf maar eventjes gevierd met een welverdiende Mojito cocktail😍

Vervolgens kregen we rond 20:00 toch wel honger en heb ik heerlijke kip gegeten. Hierbij hebben we het spel "ik heb nog nooit..." gespeeld (en nee niet het drankspel!!!). We zijn op dit moment met 7 studenten en 1 begeleider en op deze manier hebben we elkaar leren kennen (: Waarbij mijn (in hun ogen) "rare" verhalen wel naar voren kwamen, want ja.... Wie heeft er nou 146 badeenden op zijn kamer????

Nou aangezien het bijna 23:30 is, is het wel tijd om even te douchen (duimen voor warm water) en ons bed in te gaan. Morgen nog niets op de planning, dus rustig even Pokhara verkennen (:

Zondag gaan wij naar het gastgezin toe, toch wel spannend hoor!

1. Wilma Bosboom:
    2 februari 2018
    Super fijn, genieten van je thuisland voor de komende maanden. De start was duidelijk prima.
  2. Wobke:
    2 februari 2018
    Wat leuk om te lezen! Mooi begin van de reis! Geniet ervan! En ik duim mee voor warm water 😉
  3. Wil:
    3 februari 2018
    Leuk verslag, lijkt me mooi daar!
  4. Corine:
    3 februari 2018
    Leuk Eva veel succes bij het gast gezin