De laatste blog!

1 juni 2018 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Jaja wij zijn geland na een hele lange vlucht (of eigenlijk 4), die op zich best prima zijn verlopen. Het was alleen veeeeeel te lang! We vertrokken vanuit ons hostel om 05:00 (thaise tijd) en zijn om 07:15 (nederlandse tijd) geland. Dit betekend dat we zo'n 31 uur onderweg geweest zijn😴 Jullie snappen natuurlijk dat ik helemaal gesloopt ben, maar daar is hij dan echt: de allerlaatste blog na deze fantastische reis!🌏

We zijn nu echt weer onderweg in de auto naar ons Nederlandse huisje toe, dat gaat wel even raar zijn zeg! Maar ik heb wel zin om heel veel lieve mensen weer te gaan zien!!

Na 4 maanden zit het er echt op. 121 dagen ben ik van huis geweest, een hele uitdaging, maar een van de beste keuzes die ik ooit gemaakt heb!! Er is zoveel gebeurd en alles heb ik overleefd, met mijn lieve reisgenootje Saskia. Soms haalden we het bloed onder elkaars nagels vandaan (we kenden elkaar van tevoren amper), maar met bloed zweet en tranen (ja echt letterlijk) hebben we dit samen toch maar even gedaan!💪🏻 Wat een pech hebben wij soms gehad, maar uiteindelijk is het samen allemaal gelukt!🤗

Van Amsterdam naar Abu Dhabi en naar Kathmandu. In Nepal van Kathmandu naar Pokhara, elke week naar Thulakhet en terug naar Pokhara en een trip naar Chitwan en meerdere naar Adhikaridanda. Een ongeplande extra trip naar Kathmandu, die toch ook wel leuk bleek te zijn. En na 3 maanden van Pokhara terug naar Kathmandu om van Kathmandu naar New Delhi te vliegen en door naar Bangkok. En zelfs daar nog naar zoveel meer plekken gereisd! Van Bangkok naar Chiang Mai en Chiang Rai, naar Pai, Surat Thani en Khao Sok. Van Khao Sok door naar de eilanden: Koh Samui en Koh Tao. Met een lange reis weer door naar Phukhet, Koh Phi Phi en Ao Nang. En als laatste van de week weer terug naar Bangkok om helaas na 121 dagen naar huis te gaan...😥

Geslapen in hostels, in vliegtuigen, in bussen, in treinen, in auto's, in taxi's, in een boomhut, in een tent, in een hutje op het water, op een boot, in hotels, op het strand en op een plank bij mijn gastgezin. Alleen, met zijn tweeën, met zijn drieën, met zijn vieren, met zijn zessen of met zijn tienen. Want ja, ik slaap overal🤔😂

Ik heb gereisd met vliegtuigen, boten, treinen, de metro, auto's in allerlei vormen en maten, scooters, motoren, bussen, taxi's, mini vans, jeeps, tuktuk's, songthaew, een kabelbaan, op een olifant en zelfs een ritje met de fiets!

Mensen ontmoet uit alle landen, Chinezen, Nepalezen, Thai, Candezen, Belgen, Nederlanders, Britten, Aussies en ga zo nog maar even door... Zoveel geleerd van al deze mooie mensen en overal zo ontzettend fijn ontvangen! Ik heb mij 4 maanden thuis gevoeld, waar ik ook maar was! En natuurlijk een heuse nepalese familie erbij gekregen!😍🤗

Ik heb ook nog van alles gegeten, nieuwe dingen (wonder voor Eva wel), bekende dingen. Thais (😍😍😍), Nepalees (🤔🤔🤔), een heleboel vliegtuigmaaltijden. Van streetfood tot Dahl Bhat. We hebben een heleboel cocktails, wijntjes, buckets, mix drankjes, smirnoff (even drank throwback naar toen ik 16 was), bier, ohja en natuurlijk heel veel water gedronken😜

Ik ben deze maanden echt verliefd geworden op 2 hele verschillende landen😍, op echt allerlei verschillende manieren! Dit smaakt zeker naar heel veel meer in de toekomst! Er is nog zoveel meer in de wereld om verliefd op te worden🤗

Dat was het dan echt, gaan jullie mijn blogs wel een beetje missen?? Misschien kom ik nog eens terug met een nieuw land en een nieuw avontuur (het avontuur weet ik wel zeker eigenlijk!), want wat staan er nog veel landen op mijn to do lijstje!!

Groetjes vanuit Nederland maar weer, voor nu voor het laatst. Ik ga even lekker nagenieten in mijn nog 3 maanden vakantie☺ En natuurlijk bedankt dat jullie allemaal zo trouw mijn blog hebben gelezen en al die lieve berichtjes achter lieten! Hierdoor had ik dagelijks nog zin om een nieuwe blog te schrijven, benieuwd naar jullie reacties!🤗 Ik heb onderhand 17 mensen die trouw mijn blog lezen (die zich aangemeld hebben), maar ik weet uit verhalen dat dit er nog meer waren, wauw! Dankjulliewel allemaal😍 (Oh en kijk natuurlijk even naar mijn album van vandaag/gisteren!)

1. Caroline Otters:
    1 juni 2018
    Wat een prachtige samenvatting van een 4 maanden durend avontuur. Dank je wel lieve Eva. Ik ga de blog echt missen. 😘
  2. Dineke:
    1 juni 2018
    Welkom thuis! Ja, die blog ga ik zeker missen. Dat was het eerste waar ik naar keek als ik mijn mail opende. Hopelijk zie ik je binnenkort in het echt.