Daar zijn we dan

1 februari 2018 - Kathmandu, Nepal

Gisteren was het dan zover. Jankend hebben wij schiphol verlaten, op naar ons grote avontuur! Bij de bagage ging het echter mis, onze handtassen waren allemaal te zwaar. We hebben alles herpakt en gelukkig kon alles zo toch mee.

Na een vlucht met een beetje vertraging zijn wij rond 06:30 (plaatselijke tijd) in Abu Dahbi aangekomen. Om 08:25 mochten we al boarden voor de vlucht naar Kathmandu. Hier begon bij de paspoort en boarding pas scan het apparaat opeens te piepen. Wat bleek? We waren omgeboekt naar de business class! Na drie keer vragen of het echt wel klopte zijn we toch maar het luxe busje naar het vliegtuig ingestapt.

In het vliegtuig wisten we niet wat we zagen. Zoveel beenruimte dat onze benen te kort waren. Het vroegerecht wat evenveel was als het hoofdgerecht. Gratis wijntje. Stoelen die volledig naar achter konden. Eindelijk konden we een paar uurtjes slaap pakken! Boven Nepal hebben we bijna 45 minuten rondjes gevlogen, omdat we niet konden landen ivm de drukte. Bij het landen hebben we onze visum aangevraagd en dit ging boven verwachting erg goed en voor Nepalese begrippen ook best snel. Bij de bagage hebben we heel lang op onze backpack moeten wachten helaas...

We zijn met een busje door Kathmandu gereden naar het hotel. Hier zagen we allemaal kleine winkeltjes en van allerlei leuke dingen. We reden door smalle straatjes en waren er al snel uit dat de nepalezen toch wel goed moesten kunnen rijden om veilig ergens te komen.

We zitten nu lekker, na een heerlijk broodje, bij te komen in het hotel en zijn helemaal kapot. We gaan dus ook maar mooi op tijd (21:30) ons bedje opzoeken, morgen staat ons een ongeveer zeven uur durende busreis te wachten naar Pokhara!

Kijk ook eens in mijn fotoalbum van vandaag en Gisteren (:

1. Caroline Otters:
    1 februari 2018
    Hoi Eva. Als ik dit schrijf lig jij al lekker te slapen. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Toch altijd weer fijn als je weer veilig met beide benen op de grond staat. En wat lekker dat je business Class had. Nu hebben we niet veel beenruimte nodig😉 maar toch altijd lekker dat je wat meer ruimte hebt. En een gratis wijntje haha altijd goed toch? En het eten zag er ook lekker uit. Of zag het er lekkerder uit dan het smaakte? Maar ach, wat maakt het ook uit......Wel wat lang op je bagage moeten wachten, maar goed, de bagage is in ieder geval meegekomen. Ook altijd erg prettig. Ik hoop dat je lekker hebt geslapen en dat je weer fris aan de volgende etappe kunt beginnen. Tot de volgende keer. Liefs uit Elst 😘