8 mei

8 mei 2018 - Tambon Wiang Tai, Thailand

Vanochtend waren we rond 08:30 al wakker, maar zijn we nog even blijven liggen. Overal lopen insecten en larry's (zoals Saskia ze noemt), salamanders dus haha. Wel fijn zo'n klamboe dan, helaas is alleen mijn bed ongeveer even hard als mijn plank in Nepal👌🏼

Ach maar 3 nachtjes nog te gaan, komt best goed. Rond 10:00 kreeg ik wel ontzettend honger haha, het laatste wat ik heb gegeten was dan ook gisteren om 14:00 haha. We gingen op zoek naar een plek om te ontbijten. Dit duurde even, maar we vonden uiteindelijk een plekje. Met een heerlijke panini en een watermeloen juice heb ik ontbeten. De stroom viel uit, net nadat wij ons eten kregen haha, dat was dan weer wel een gelukje☺

We hadden besloten om vandaag te gaan zwemmen, het is vandaag t/m donderdag heel erg warm (gevaarlijk warm volgens de weerapp). De temperaturen lopen op tot 37 graden. We hebben een eind gelopen om bij de fluid swimming pool te komen. Daar aangekomen was het zwembad redelijk groen, maar aangezien er veel anderen waren hebben we het gokje wel gewaagd. En heerlijk dat t was! Telkens na 15 minuutjes op de handdoek in de schaduw van een parasol moesten we echt weer even afkoelen in t water haha. Al was t water niet eens zo koud😂 De douche wel daarentegen, dus dat was af en toe best even lekker😍 Ook hebben we een cocktail gedronken en nachos gegeten🤗 Oh en ik ben lekker verbrand op mn schouders en bovenrug (terwijl ik in de schaduw gebleven ben😭), toch raar dat verder dan niets verbrand is🤣

We hebben ons hier de hele dag vermaakt, tot een uur of 16:45. Naar ons hostel was nog zo'n 3 of 4 km en dus besloten we een taxi te bellen. Met een busje werden we netjes voor de deur afgezet🤗 Ik heb mijn vlechtjes er even uitgehaald en ben lekker gaan douchen (: Na (in totaal) een uur waren ook eindelijk alle vlechtjes van Saskia eruit haha, hier heb ik na t douchen dus even aan meegeholpen.

Tegen de tijd dat we beide gedoucht waren, was het wel tijd om iets te gaan eten. T is minstens 15 minuten lopen naar t centrum en toen we eindelijk iets gevonden hadden was t een half uur later haha. We hadden niet superveel honger en hebben dus een shoarma (of hoe ze t hier schrijven: sawarma😂) schotel gedeeld en ice tea gedronken🙃

Terug bij t hostel werd ons gevraagd of we er even gezellig bij kwamen zitten. Pai staat bekend om de "hippies" en dat is vooral in ons hostel goed te zien haha. Overal hangen hangmatten, er staat een schommel, alle mensen zijn chill en roken jointjes haha. Het is daardoor wel kei gezellig en vooral "chill en relax", dat zijn de enige 2 woorden die deze plaats kunnen beschrijven haha. We blijven nog even lekker hier buiten zitten (terwijl ik onderhand, zelfs met deet, onder de muggenbulten zit) en gaan dan lekker slapen. Morgen wordt het nog warmer, dus we gaan maar eens kijken wat we dan inplannen.

1. Pappa.:
    8 mei 2018
    En wat hebben wel het zwaar.😜