7 mei

7 mei 2018 - Tambon Wiang Tai, Thailand

Vanochtend zijn we lekker vroeg opgestaan, om vandaag wel naar de Dpi Suthep Tempel te gaan. De taxi zette ons af bij de bushalte, waar al 2 mensen zaten te wachten. We moesten wachten tot er 10 mensen waren en hebben dus snel bij de supermarkt even een tosti gehaald (die warmen ze daar ter plekke op, ideaal!) Toen we terug waren bij de bushalte liepen net de laatste mensen aan, waardoor we meteen konden vertrekken.

De tempel had meer dan 300 traptreden, maar er was ook een kabelbaan. Voor de ervaring besloten we dus maar die kabelbaan te pakken, helaas had je vanaf de kabelbaan niet echt uitzicht, omdat het dicht was... Maar het was sowieso de moeite waard. Wat een prachtige tempel en wat ontzettend groot! Ook was er een uitzichtpunt waarbij je uitkeek op Chiang Mai😍 (Helaas was het een beetje mistig, waardoor foto's maken niet zo goed lukte). Ook hier hebben jullie de foto's nog van tegoed (staan op de camera van Sas en die slaapt).

Met de songtaew zijn we ook weer terug naar beneden gegaan, naar het oude deel van de stad. We hebben een Italian soda gedronken (dat moeten ze echt in Nederland gaan verkopen😍) en na nog even drinken te hebben gehaald in de supermarkt, pakten we een taxi terug naar ons hotel. Het was inmiddels 13:30 en we wilden nog eventjes onze telefoons opladen voor de minivan ons op zou komen halen om 15:00.

Na het uitlezen van mijn boek (ijzige stilte) en tijdens een paar kaartspelletjes heb ik eindelijk (jaaaaa na 96 dagen!) een frikandel gegeten😍 Ik had de laatste hap nog niet op en de man van de minivan stond voor onze neus, om 14:15. Nou dit zijn we niet gewend hoor, dat iemand eens op tijd komt, we zitten toch niet in Nederland!

Het bleek dat we nog langs 6 andere hotels moesten voordat we daadwerkelijk vertrokken... Na 1.5 uur reden we dus ook pas Chiang Mai uit... De reis duurde in totaal dus ook bijna 5 uur. En vanaf Chiang Mai (geloof het of niet), waren er 762 bochten voor we in Pai aankwamen. Gelukkig ben ik niet wagenziek en hebben de wegen in tegenstelling tot Nepal wel asfalt!

We hebben iets bijbetaald, waardoor we bij ons hostel (1.5 km van t centrum) werden afgezet. Het was al donker, waardoor we nog weinig gezien hebben. We slapen met zijn tweeën op een 10 persoons hostel kamer haha, wat een ruimte😂 Misschien dat er later deze week nog mensen bij komen. Sinds dat we hier zijn (19:30) is Sas al aan t slapen en aangezien ik de weg totaal niet ken, ga ik ook mijn bed maar opzoeken zonder avondeten😂 Scheelt dat ik in Thailand niet zoveel honger heb, omdat t veel te warm is (vandaag 36 graden). Nu lig ik om 21:15 in een hard bed met mijn serie, 28 graden, 2 ventilators en een klamboe. Als ik nu nog lekgestoken word weet ik het ook niet meer haha. Oh en we hebben geen gordijnen, bedankt voor de uitvinder van het slaapmasker!!!

1. Pappa.:
    7 mei 2018
    Zo maak je nog eens wat mee.
    Ook hier is het nu even warm (27,5 C)
    Deze week maar 3 dagen werken dus wie doet me wat.
    Veel plezier nog.