6 mei

6 mei 2018 - Chiang Mai, Thailand

Vanochtend stonden we vroeg op, om na een lekkere tosti, naar het busstation te gaan met de taxi🚕 voor een ticket naar Chiang Rai. Ohja we kregen vanochtend de tip om de app "Grab" te downloaden. Ideaal! Je kunt je locatie en bestemming invoeren en je krijgt een taxi inclusief prijs te zien. Je klikt het aan, wacht tot een taxi in de buurt je geaccepteerd heeft en gaat vervolgens op zoek naar de auto met het goede kenteken. Echt ontzettend handig en in heel Thailand te gebruiken (en goedkoper dan een songtaew of een tuktuk)!

Om 09:00 stonden we bij het busstation en bleken de bussen vol te zitten tot 11:00... Toch hebben we besloten om die van 11:00 dan maar te nemen. Met onze serie en wat te drinken zijn we toen maar in een koffietentje gaan zitten.

Om 11:00 zaten we in de bus naar Chiang Rai, een reis van 3 uur en 15 minuten. Daar aangekomen maakte we maar gelijk weer gebruik van de app, door met een taxi🚕 naar de Wat Rong Khung tempel te gaan. Deze tempel staat beter bekend als "de witte tempel", het is een beetje een enge tempel. Er hangen hoofden aan bomen, komen allemaal handen uit de grond, maar bevatte wel de mooiste buddha's en doordat alles wit met zilver was had het toch een prachtig glimmend effect.

Hierna zijn we met een taxi🚕 naar de blauwe tempel gegaan, de Wat Rong Suea Ten. Nou de titel zegt het natuurlijk al, een prachtige (gratis😏) blauwe tempel.

Vervolgens hebben we ons af laten zetten in "het centrum" van Chiang Rai. Hier bleek alleen niet zo heel veel te beleven. Omdat we er maar 1 dagje waren, had het weinig zin om andere bezienswaardigheden te zien, omdat alles best ver is... Vandaar dat we maar een ijsje hebben gegeten, wel verdiend met 34 graden😥

Hierna hebben we toch maar even een rondje gelopen door het dorpje, helaas waren alleen de helft van de winkels dicht. Voor we het wisten hadden we alweer redelijk wat kilometers in de benen (10.7 km vandaag). We besloten snel nog even iets te eten rond 18:00, zodat we op tijd weer bij de busterminal konden zijn met de taxi🚕.

Om 19:00 vertrok de bus weer naar Chiang Mai en na een half uurtje werd het al snel donker buiten. De airco stond flink aan, waardoor de tempetaruur in de bus 15 graden werd, dat was wel een beetje enthousiast haha. Met de taxi zijn we naar het hostel gegaan, waar we rond 22:30 aankwamen.

Met de ventilator op standje tornado gaan we nu proberen te slapen, maar man wat is het heet! De foto's komen morgen online, omdat die met de camera van Saskia gemaakt zijn🙃 Morgen staat dan eindelijk de Doi Suthep Tempel op het programma (ook meteen de laatste ingeplande tempel die we in Thailand gaan zien). Trusten😴

1. Caroline Otters:
    6 mei 2018
    Welterusten x
  2. Pappa.:
    6 mei 2018
    Hoi,nog even en je kan met Anita en mamma mee wandelen op donderdagmorgen.😂
  3. Ursula:
    7 mei 2018
    Of zullen we kijken of ze nog in aanmerking komen voor de 4dgs 2018 van Nijmegen. Krijgen vast een uitzondering 😜🤪😂
    Hebben al zoveel kilometers in de benen 😀