4 mei

4 mei 2018 - Chiang Mai, Thailand

Rond 00:00 besloten Sas en ik maar na een paar afleveringen Friends om te gaan slapen. Ik sliep in het onderste bed in de trein en opzich lag het best wel prima, dun dekentje tegen de warmte en een lekker kussen. En toevallig was ik de enige in de coupe die een stopcontact had🎉 Hierdoor kon ik dus lekker mijn muziek aan zetten, slaapmasker op en lekker slapen dus, zou je denken. Nou nee dus haha, de trein hobbelde verschrikkelijk, een backpack van iemand viel meerdere keren om tegen mijn bed en een vent verderop snurkte door mijn muziek (standje stappen) heen. Na een paar keer een kwartiertje te hebben geslapen vond ik het rond 06:30 wel mooi geweest haha. Ik heb mijn gordijntje open gedaan en kon heerlijk genieten van het uitzicht😍 Bij het station aangekomen vonden we zo een Tuktuk en hebben we ons naar het hotel laten rijden. Toch wel een hele ervaring zo'n trein, en zeker een leuke ervaring!🤗

We slapen in "Dutch guest house" en de naam zegt het al: Nederlandse eigenaren dus (oh en ze hebben frikandellen😭😍😍😍). We kwamen rond 09:00 aan en hebben een uurtje lekker zitten kletsen, waarna we wel zin hadden in ontbijt. We hebben een ontzettend heerlijke uitsmijter gegeten, echt zo lekker😍 En daarna hebben we een paar uurtjes op bed gelegen om een beetje bij te komen, slapen lukte helaas niet... Na allebei even te hebben gedoucht, wilden we Chiang Mai een beetje gaan verkennen.

We zijn een heel eind gelopen en wilden graag een cocktail drinken, nou dat was nog een hele opgave zeg. Gelukkig is het gelukt en is de eerste cocktail van Thailand ook een feit, op naar vele meer🍸🤗 Toen we er nog eentje wilden bestellen kon dat niet, voor zover wij het begrepen hebben schenken ze s middags een paar uur geen alcohol (of dat alleen vandaag was, alleen bij deze bar of whatever, geen idee!) Ach een ice tea voldeed ook aan de eisen: dorst! We besloten vervolgens naar een museum te gaan (ja mama, ik ga vrijwillig op vakantie naar een museum!!) Onderweg naar vervoer hebben we nog even een ijsje voor onderweg gehaald en met een Songtaew, een soort rood busje die ook als taxi rijd (foto in album) zijn we naar het museum gegaan.

Het museum heet "Art in Paradise" en is gebaseerd op kunst, maar dan op 3D kunstwerken, waar je dus mee op de foto kan en het zogenaamd net echt lijkt. De entree was best duur, maar toch besloten we te gaan (en het geld was het waard, wat hebben we gelachen!) Ik kan wel veel gaan vertellen over het museum, maar dat is een beetje saai, dus kijk maar even in mijn fotoalbum dat zegt genoeg!! Met een soort app konden sommige kunstwerken tot leven komen en bewegen, dit werkte alleen niet echt optimaal haha. Er stond in verschillende blogs etc dat je je hier "wel een uurtje" kon vermaken, maar wij hebben t meer dan 2 uur volgehouden😂😂

Toen we terug wilden lopen, begon het te regenen en hebben we even wat gedronken bij een klein tentje totdat het minder werd. Bijna droog (het regent hier trouwens echt warm water!) kwamen we in het hotel aan. Daar zijn we beide een lange tijd bezig geweest met alle foto's uploaden haha. Maar het kijken zeker waard!

Om 20:30 verbaasden we ons erover dat het alweer zo laat was haha. En als we in Nederland weer op schappelijke tijden willen eten, moeten we daar de komende weken echt even op gaan letten😂😂 Na een uur lopen kwamen we aan bij de barretjes waar we s avonds een drankje wilde doen. We besloten eerst te gaan eten en kwamen bij een restaurant terecht waar je een echte Nederlandse gehaktbal kon eten, dat hebben we dus maar gedaan onder het genot van een mojito. We bedachten ons dat we beide ons paspoort in het hotel hadden laten liggen en dus zijn we toch maar teruggegaan met een songtaew naar het hostel. Achteraf best verstandig rond 23:30 na een nacht amper slapen. Daarom zoeken we nu ons bed maar snel op😴

Oh en ik kreeg een foto van mama van een kaartje uit Suriname😍 Miss you Elineee! Dit kaartje was binnen 5 dagen vanuit Suriname in Nederland haha. En ik maar strijden om het kaartje uit Nepal op tijd in Suriname te krijgen (7 weken!) Maar wel keileuk, nog 28 dagen tot ik thuis ben en dus nog 32 tot ik Eline zie🎉