4 maart

4 maart 2018 - Ratnanagar, Nepal

Vanochtend stond ik weer om 06:00 naast mn bed na een nacht heel slecht slapen. Maargoed 06:30 ontbijt dus ik moest wel! Nou fijn was dat, we hoorden opeens dat ivm het weer het hele schema was omgegooid. Dit hield in dat we pas om 08:00 zouden vertrekken, nou ik had best nog wat langer kunnen slapen! Maargoed ik was nu toch al wakker dus ik heb me er maar bij neergelegd. Op zn nepalees zijn we om 08:15 vertrokken op krakkemikkige fietsen. Het had ook wel weer wat haha, maar het was wel erg zwaar fietsen😥 We fietsten over bruggen zonder leuningen en over een super steile brug (filmpje komt later). Na een uurtje werd het wel weer heel heet, dus zijn we terug gefietst naar het hotel.

Om 10:15 zijn we vertrokken naar het olifantenbadderen. Olifanten liggen hier heerlijk in het water en je mocht ze scrubben met een steen. Sommige zijn ook nog op de olifant geweest, waar je van de olifant een douche kreeg. Heb wel heerlijk even af kunnen koelen in het water en de olifanten geaaid, dit voelt echt kei raar aan! Op de terugweg zijn we nog even gestopt om een koude Lassi te drinken, een soort yoghurtdrank met een smaakje, goedkoop en prima te drinken haha.

Om 12:00 was het weer tijd voor de lunch. Kip met patat, ik mis de appelmoes toch wel een beetje hoor haha.

Na de lunch was het dan eindelijk tijd voor het olifantenritje. Zodan wat was dat ontzettend gaaf zeg! We hebben neushoorns (en baby's😍) gezien en vooral veel bambi hertjes, een maraboe en van heel dichtbij een krokodil (de gevaarlijke soort die hier leeft), op de olifant komen de dieren veel dichterbij! En wat een lief beest is zo'n olifant. We zijn ook door het water gelopen, dus heb even lekker gedoucht onderweg😂 Toen we terug kwamen hebben we even snel gedoucht en onze spullen ingepakt.

Vanavond slapen we in een soort boomhut midden in de jungle, wat ben ik benieuwd! Daarom alvast deze blog, voor als ik daar geen verbinding heb. Morgen natuurlijk meer over de boomhut😍 Om 06:00 moeten we weer weg, dus dat wordt een nachtje met heel weinig slaap, maar het zal vast de moeite waard zijn!

1. Wilma Bosboom:
    4 maart 2018
    Grappig een Lassie is in Indonesië en citroen drankje (heel zuur), je krijgt er suikerstroop bij om het te zoeten.
  2. C.W.H.M. Groenhuijzen-Verheggen:
    Leuk verhaal weer Eva.
  3. C.W.H.M. Groenhuijzen-Verheggen:
    4 maart 2018
    Wat een mooie foto's je hebt echt al heel wat meegemaakt. Stoer hoor.
  4. Anita:
    5 maart 2018
    Op één dag op een fiets en op een olifant gezeten... Dat kunnen toch niet veel mensen zeggen.
  5. Petri Willems:
    5 maart 2018
    Hoi Eva,

Olifanten scrubben....slapen in de jungle in een boomhut...wat maak je toch veel indrukwekkende gebeurtenissen mee. Ik volg je belevenissen graag!

Geniet van alles.

Hartelijke groet,