3 maart

3 maart 2018 - Ratnanagar, Nepal

Vandaag was het vroeg dan, om 06:30 moesten we aan het ontbijt zitten. Lekker een boterham met een gekookt eitje. Om 07:15 zijn we vertrokken om te gaan kanoën. Nouja een gids bestuurd de kano en zelf moet je alleen maar moeite doen om stil te zitten. Want met 10 in een uitgeholde boomstam is echt een uitdaging! Na iets meer dan een uur waren we eindelijk bij de eindbestemming, waar we begonnen aan de jungle tocht. Lekker bijna 2 uur gelopen voor de bushbush met 30 graden, pfff. We waren helemaal kapot toen we eenmaal bij het Elephant Breeding Center kwamen. Hier hebben we de vrouwtjes en de babyolifanten gezien, super lief! Deze olifanten worden om 11:00 elke dag losgelaten in het wild en aan het einde van de middag weer terug gelokt naar het center. Zo hebben ze dus toch een beetje vrijheid.

We moesten nog even op de jeep wachten en hebben dus maar even een ijsje genomen😍 Wat hadden we die verdiend zeg met dit weer! Toen we terug kwamen hadden we nog 1.5 uur voor de lunch en dus besloten Saskia, Anouk en ik om even een rondje te lopen door het dorpje. Het is maar een klein dorpje, maar toch is er best veel te koop. We waren precies op tijd terug voor de lunch om 12:00. Meteen daarna vertrokken we weer voor de jeep tocht.

Met de gammele kano moesten we naar de overkant varen, waar de jeep op ons te wachten stond. De jeep tocht duurde zo'n 4 uur. We hebben neushoorns gezien, krokodillen, heel veel vogels (uil, pauw, toekan, maraboe...), everzwijnen en een aapje. Ook kwamen we de voetsporen van een tijger tegen, helaas hebben we de tijger zelf niet gezien. Halverwege hielden we een pauze bij een krokodillencentrum, voor 100 roeppie (1 euro) mocht je naar binnen. Hier waren allemaal kleine krokodillen en paar grote, gehandicapte krokodillen, erg leuk! De terugweg zijn we nog langs een militaire boomhut geweest, waar we een prachtig uitzicht hadden over het park. Met de gammele kano kwamen we weer terug op het vaste land.

We hebben een milkshake gedronken en de zonsondergang kunnen zien en zijn vervolgens terug gegaan naar het hotel. Hier kregen we een bbq, ook wel hetzelfde eten als elke lunch/diner, maar dan op de bbq gegooit haha. Maargoed de kip is erg lekker, dus dat is fijn.

De hele avond wordt ik al lek geprikt door de muggen, dus ik ga zo lekker in bed liggen onder mijn klamboe! De meeste foto's van de safari voeg ik volgend weekend aan het album toe, die foto's staan namelijk op de camera van Saskia!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Caroline Otters:
    3 maart 2018
    Kiek ze zitten met zn allen in de kano. Em wat een mooie foto’s weer. Dat kleine olifantje aaahhhh. Maar....wat doen die krokodilen daar nou😳🤭.
    Een keigave dag dus weer. Super leuk om te lezen weer. Liefs uit Elst💋
  2. Wilma Bosboom:
    3 maart 2018
    Wat superleuk...geniet nog een paar dagen....
  3. Gonny:
    4 maart 2018
    Wat een bijzondere ervaring. Leuk om te lezen.