5 maart

5 maart 2018 - Ratnanagar, Nepal

Ik heb amper kunnen slapen vannacht, heel fijn die muggen die me helemaal lek staken ondanks de klamboe en de deet. Nouja het slapen in de boomhut was wel echt super gaaf. Het was nog best luxe, want we konden allemaal in 1 boomhut. We zijn rond 02:00 toch nog maar even het bed in gedoken tussen alle jungle geluiden. Helaas hebben we alleen bambi hertjes kunnen zien gisterenavond, het werd zo snel donker rond 18:00. We hadden een zittend buffet van het hotel mee gekregen, dus dat had natuurlijk ook wel wat met zijn allen op de grond. De rest van de avond hebben we spelletjes gespeeld met een drankje en wat chipjes erbij. Als een van de laatste dook ik mijn bed in. Langzamerhand werden gisterenavond en vannacht steeds meer mensen ziek en vanochtend was het bijna de halve groep. Ik ben gespaard gebleven met af en toe wat buikkrampen, toch het eten denk ik?

Achja om 08:00 (mooi weer een uur te laat!) vertrokken we naar Pokhara. Het was daardoor ook maar de vraag of we op tijd een bepaalde weg over waren. Deze weg sluit om 10:00 af tot 16:00 in verband met werkzaamheden. Helaas reden we toch meerdere keren de file in, het verkeer op die weg werkt namelijk als volgt: het is te smal om elkaar (vooral in bussen/busjes) te passeren. Daarom mag eerst de ene kant rijden en vervolgens na 15 minuten ofzo de andere kant van t verkeer (dus wij moesten 15 min wachten op tegenliggers en daarna andersom etc.) Best een handig systeem, maar je rijd je natuurlijk dus wel vast elke keer. Om 11:00 waren we eindelijk die weg voorbij en konden we flink doorrijden. Na flink wat gehobbel en een paar minuutjes slaap, kwamen we rond 13:00 eindelijk in het hotel aan.

We hebben onze was weer even gescheiden en naar de waserette gebracht. En zijn met de hele groep en begeleiders gaan lunchen om even bij te kletsen. De meesten gingen vandaag terug naar het gastgezin, maar wij hebben met zijn drieën vanmiddag lekker films gekeken. Na dit weekend en de busrit etc wilden wij uitgerust naar stage gaan morgen. We zijn s avonds met zijn drieën en Arianne gaan eten en sindsdien chillen we op onze kamer. De blogs moeten immers bijgewerkt worden! En we gaan lekker warm douchen zometeen en op tijd naar bed!

1. Gonny:
    5 maart 2018
    Handig systeem die verkeersafwikkeling. Dat scheelt een heleboel asfalt😉