1 maart

2 maart 2018 - Pokhara, Nepal

Nouja op het moment van schrijven is het eigenlijk 06:00 op 2 maart, maar dat maakt vast niet uit voor deze keileuke dag! Nou na een aantal voorbereidingen de afgelopen week (haar invlechten om het zoveel mogelijk te redden, keuze voor kleren en schoenen, oude bril op, oude horloge om, mobiel in een plastic zakje etc.), was het eindelijk zo ver! Happy Holi! Wat ik heb een geweldige dag gehad, misschien wel de mooiste tot nu toe!

We zijn lekker rustig aan begonnen om 09:00 met een ontbijtje, een goede bodem was immers wel nodig😏🥂 Om 09:45 zijn we dan ook maar begonnen aan de eerste slokken wijn en om 10:00 zijn we vertrokken naar Lakeside, de 'hoofdstraat' van Pokhara. Onderweg kwamen we al wat kleine kindjes tegen met poeder en waterpistolen. Naarmate we Lakeside verder af liepen was er steeds meer te doen. Overal zat je kinderen, jongeren en toeristen met het welbekende gekleurde poeder. Nou toen moesten wij natuurlijk ook en de rest van de dag smeerden we iedereen die ons tegen kwam ook onder met roze en paars.

We hebben eerst maar eens rond 11:30 een cocktail gedaan bij onze welbekende Bamboo bar. Daarna zijn we de rest van de groep gaan opzoeken iets verderop. Ondertussen zaten we al helemaal onder, maar tot nu toe was mijn haar gespaard gebleven🎉🎉 Helaas kwam daar verandering in toen Mathijs het een goed plan vond om mijn haar mooi rood te poederen🤔 Achja, dan geef je je ook maar helemaal over en maakt het allemaal niet meer uit! We zijn vervolgens naar een podium gelopen op lakeside, hier werd alsmaar door gegooit met poeder, waterbalonnen, waterflessen etc. Toen was het natuurlijk wel gedaan met mijn haar en met onze kleren, maar wat was het gaaf!

De hele dag door is iedereen aan het feestvieren, is alles gekleurd in alle kleuren van de regenboog en krijg je van iedereen die je tegenkomt een "Happy Holi" gewenst😄 Echt geloof me, dit is echt iets wat je in je leven ergens ter wereld eigenlijk meegemaakt moet hebben, wauw wat een fijne sfeer! En we hebben natuurlijk een supertoffe groep! Na nog maar eens een biertje en een wijntje in de hoteltuin, zijn we nog even teruggegaan. Rond 15:30 kregen we toch wel honger en hebben we kip en frietjes gegeten als late lunch. Langzaam begon de lucht te betrekken en er liepen steeds minder mensen op straat, toch bleef er van alles te doen.

Saskia en ik besloten dat het wel mooi geweest was voor vandaag en gingen een warme douche opzoeken in het hotel, de rest bleef nog even. Nou daar ging ik dan en na 20 minuten douchen en schrobben heb ik ALLES uit mijn haar gekregen! Gelukkig ben ik niet blond en viel het dus allemaal mee, halleluja anders had ik kunnen verven eenmaal in Nederland.

Daarna heb ik heerlijk even met Stan kunnen bellen, zo merk je wel even dat het nog wel lang gaat duren voordat we elkaar zien. Maar des te meer zin hebben we erin (: Nou heerlijk opgewarmd bedacht ik me rond 18:00 dat onze was nog bij de wasserette lag... Nou, ik in mn eentje door de regen met sokken in badslippers naar de wasserette toe om de was op te halen. Onderweg scheurde 1 tas uit, waarna ik besloot maar even naar de (enige die open was) supermarkt te lopen. We moesten vanochtend om 06:00 weg, dus dacht ik neem toch maar even wat ontbijt mee. Kom ik daar en vraag ik een tasje erbij, win win zou je denken. Oh 5 roepie tekort voor een tasje, pff dat wordt nog meer sjouwen door de stromende regen over de gekleurde straten. Maar de winkelier had zo'n medelijden met mij dat ik er een tasje bij kreeg (geen idee hoe k anders in t hotel gekomen was hahaha).

S avonds hebben we met de hele groep nog bij Maya gegeten, ik had niet zo'n honger meer na zo'n late lunch, dus heb gekozen voor mijn lievelingseten tomatensoep😍😍 Nou op tijd zijn we naar bed vertrokken voor een kort nachtje slaap en een wekker om 05:30

Jullie snappen trouwens natuurlijk wel dat het nu ECHT de moeite waard is om in mijn fotoalbum van vandaag te kijken! Nou wij rijden nog lekker een uurtje of 5 verder over de hobbelige wegen hier op weg naar de safari in Chitwan😍😍 Daarover vanavond hopelijk meer!

1. Ursula:
    2 maart 2018
    Wat schrijf je toch leuk! En wat een leuke foto’s!
    Geef je Sas een knuffel van ons .
    Groetjes urs (mama van Sas)
  2. Caroline Otters:
    2 maart 2018
    😂😂wat zagen jullie eruit zeg. Wat een leuk verhaal weer. Heel veel plezier op safari xx
  3. Wil:
    2 maart 2018
    Lijkt me super gaaf, dank je voor het delen😘