2 maart

2 maart 2018 - Ratnanagar, Nepal

Vanochtend zijn we dus rond 06:15 vertrokken😴 en we zouden rond 12:00 in het hotel zijn. We hebben blijkbaar erg hard doorgereden, dus waren er al om 10:00. Om 12:00 stond dan ook al de lunch klaar, kip, frietjes, rijst en groenten. Om 16:00 zouden we vertrekken, we hadden dus eigenlijk de hele middag voor onszelf. Ik heb maar even lekker rustig aan gedaan, het was vandaag namelijk 30 graden in de schaduw pfff😥. Dus heerlijk in een hangmat gelegen, een ijsje tussendoor🍦 en zo kwamen we de middag wel door.

Om 16:00 zouden we vertrekken voor "sightseeing", niemand wist wat dit precies inhield. Dus iedereen stond klaar, de jongens in een korte broek, de helft van de groep (Ik dus ook) op teenslippers of badslippers. We zouden een beetje rondkijken werd er gezegd, nou prima dus. We kwamen bij een rivier, waar we meteen al de eerste krokodil hebben gezien! Heel erg gaaf! Maar wel een raar idee dat we daar morgen doorheen varen met een kano haha. We zijn een stukje het park in gelopen, waar we hebben genoten van alle natuurgeluiden om ons heen.

Een eindje verderop kwamen we een man tegen die aangaf dat we door moesten lopen als we nog een neushoorn🦏 wilden zien. Nou dat wilden we natuurlijk maar al te graag! En dit is gelukt ook, wauw wat een mooie beesten. Ik heb zelfs met mijn mobiel foto's kunnen maken door de verrekijker heen, net of het beest recht voor je stond! We zijn nog een stukje verder gelopen om olifanten🐘 te kijken. Eerst kwamen we een paar vrouwtjes tegen met toeristen op hun rug, hetgeen wij (bijna allemaal) zondag gaan doen. Vervolgens kwamen we bij de mannetjes, die vast stonden aan kettingen. Sommige schrokken hier wel flink van en twijfelen dus ook over het rijden op een olifant. Voor mij is het iets wat ik altijd heb willen doen en had ook wel verwacht dat het er zo aan toe zou gaan eigenlijk... Misschien zielig voor die beesten, zeker waar, maar in Nederland rijden we ook op paarden en elke avond geniet ik ook van vlees op mijn bord. Dus ik ga zondag 1.5 uur op een olifant een ritje maken!

We hebben wel een goed weekend uitgekozen. Het is hier bijna vies warm. 30 graden in de schaduw en morgen schijnt de hele dag de zon. Zondag gaan we een heel eind fietsen, dus hopelijk wordt het dan iets koeler.

Toen we terug kwamen heb ik heerlijk bloedheet kunnen douchen (nu was het zelfs eigenlijk te warm). We kwamen op onze kamer wel even een salamander tegen🦎, was best wel even schrikken haha. S avonds hadden we een cultureel programma, wat eigenlijk nog geen uur duurde. Het waren stickdances, waarbij( ja, je raad het al), mensen met stokken dansten. De eerste 5 minuten was het best leuk, maar na een uur was het wel een beetje veel haha. Maargoed toen we terug kwamen was het eten bijna klaar. Typisch Nepalese Dahl Bhat. Maar ik heb eigenlijk vooral genoten van de kip😂🐔

Morgen staat er ook van alles op de planning! Kanoën tussen de krokodillen en een jeep tocht van 5 uur lang, zo gaaf! De kans om een tijger tegen te komen is 2% dus ik ben heeeel erg benieuwd of dat gaat lukken!

Ook al is het pas 20:45, ik ga zo mn bed opzoeken. Lekker onder de klamboe, want wat ontzettend veel muggen, dazen etc zitten hier😭 Nu al helemaal lek gestoken, ondanks de deet... Weltrusten😴 De foto's van dit weekend komen voor het gemak in 1 map, dus af en toe voeg ik wat nieuws toe!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Eline:
    2 maart 2018
    Geloof me als jij op die olifant zit net zoals je op een paard zit dan loop je echt wijdbeens en heb je de volgende dag ook nog eens spierpijn hahahahaha 😂😂