28 februari

28 februari 2018 - Kaskikot, Nepal

Vanochtend werd ik om half 6 wakker met jeuk voor t leven. Wat bleek? Gestoken door een insect: in mijn bovenlip. Nou wat zag dat eruit zeg jeetje😥😥 Maargoed weinig last van verder, vooral lelijk hahaha. En gelukkig trok het in de middag weer weg.

Om 06:30 was het toch wel tijd om op te staan en na een kopje melkthee gingen we weer op pad naar het Resource Center, waar al kinderen met smart aan het wachten waren. Na het huiswerk zijn we verder gegaan met de vlaggetjes om het lokaal op te vrolijken. Om 08:20 kwam Eelco nog even kijken bij de bso, iets later dan gepland. Hij kwam vandaag op deze school kijken en vooral praten over het nut en de regels van/in het resource center. We zijn gaan ontbijten bij ons thuis, waar hij het toch wel gek vond om s ochtends weer Dahl baht te eten, en ik maar genieten van mijn sinaasappels hahaha.

Om 10:00 zijn we naar school gegaan, waar de kinderen liedjes aan het zingen waren voor parents day. Alles op school draait om deze dag, dus na vrijdag wordt het hier eindelijk wat rustiger denken we haha. We hebben met de directeuren en met Eelco overlegd over het resource center en iedereen is erg enthousiast over onze plannen.

Om 12:00 wilden wij de bus pakken, die op zn nepalees lekker laat was en rond 13:30 waren we in Pokhara. Waar ik heerlijk heb geluncht met een smoothie en een chicken burger😍 Daarna hebben we geld gepint, dit moet ik vanaf nu altijd met Saskia delen (die is haar portemonnee kwijt geraakt, duimen jullie mee voor een wonder hier????) Maargoed we hebben er meteen maar wijn van gekocht voor morgen🎉 We zijn naar t hotel gegaan waar we heeeeerlijk bloedheet hebben kunnen douchen🎉

We hebben lekker in bed gelegen en de film Grease gekeken in onze nieuwe pyjamashirts, lekker ouderwets pyjamafeestje. En met de rest van de groep (nouja met 10 ipv 14) zijn we gaan eten bij een klein tentje Little Windows, waar je keuze had uit maar 2 bladzijden😂 Maargoed het eten was prima, maar duurde alleen erg lang.

Ik maak hier lange, vermoeiende dagen. Ook wel ik loop nu richting het hotel en ga lekker mijn bed opzoeken (22:00). Morgen een kleurrijke dag vol drankjes voor de boeg🤗

1. Caroline Otters:
    28 februari 2018
    Hoi hoi,
    Jullie zijn goed bezig hoor.
    Heel veel plezier met de zoveelste feestdag 😂😃.
  2. Bart:
    28 februari 2018
    Hallo Eva, fantastische ervaringen doe je op. Leuk om te lezen/volgen. Geniet van deze mooie tijd!
  3. Esther:
    1 maart 2018
    Het blijft super leuk om elke dag te lezen!
    Wat een ervaring!