4 februari De eerste taalles

4 februari 2018 - Pokhara, Nepal

Vanochtend moesten we om 08:00 opstaan om naar de taalles te gaan. Deze was op een basisschool, waar we ook kennis konden maken met de kinderen, heel leuk. We hebben verschillende dingen geleerd over begroeten en over het vragen hoe het met iemand gaat of hoe duur iets is. Nepalees is wel lastig om te spreken voor ons ivm ons accent.

Saskia en ik zijn vervolgens terug gegaan naar het koffietentje van gisteren om te lunchen. Hier heb ik met mama en Josien kunnen videobellen🤗 Wel raar dat ik zat te lunchen en zij net op stonden hahah

Vervolgens zijn we naar het hotel terug gegaan, we zouden namelijk rond 15:00 allemaal opgehaald worden door de gastgezinnen. Om 15:15 kwam de directeur van mijn stageschool om ons op te halen. We zouden met de bus naar Tulakhet, puntje: hij kwam met de motor. Oh en we is trouwens Didi en ik, zij doet een hele andere studie maar begint de eerste 2 weken op mijn stageschool dus dat is wel fijn! Nou hij kwam dus op de motor. Hij bellen om van alles te regelen, want met onze bagage en met zijn tweeën in de bus was een beetje veel. Uiteindelijk kwam om 16:45 ongeveer een jeep die ons naar het dorp zou rijden. En als je dacht dat de weg van Kathmandu naar Pokhara hobbelig was, dit was net een gatenkaas. Een normaal gesprek voeren was amper mogelijk, omdat je elkaar niet kon verstaan door de herrie. En gelukkig lag onze bagage vastgebonden op het dak, anders waren we het na 5 minuten al wel kwijt!

Bij het gastgezin aangekomen (10 minuten met vet zware backpack trappen op) waren er allema lieve kindjes die me opwachtte. Helaas kwam ik erachter dat mijn stageschool zo'n 40 minuten lopen is.... Ik vraag me een beetje af of me dat gaat opbreken na een paar weken. We gaan het allemaal zien. Het werd al snel donker, dus ik heb helaas weinig van de rest van het dorpje hier kunnen zien..

Ik lig nu lekker op tijd (20:30) in mijn bedje (letterlijk een plank met een dun tapijtje erop, help). Nou ja lekker.... Ik vond zojuist een dode kakkerlak in mijn bed bahbah...

Morgen om 09:00 loop ik met de kinderen naar mijn stageschool, ben wel heel benieuwd hoe dat gaat zijn! Misschien verzacht het mijn gevoel van nu even wel...
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Roberto:
    4 februari 2018
    Hoi Eva, leuk weer even iets van je te horen. Had de vorige verhalen wel gelezen en heb de reacties van de anderen gezien. Ben blij dat je het naar je zin heb en dat alles goed gaat. Nieuwe ervaringen zijn altijd mooi en blijven je altijd bij. Er zullen inderdaad mooie bij zitten en ook minder mooie (Kakkerlakken) haha. Geniet er maar lekker van, en ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes vanuit Elst (Roberto)
  2. Wilma Bosboom:
    4 februari 2018
    Leuk om je verhaal weer te lezen....ja 40 minuten lopen is een eindje...maar met de kinderen die ook naar school, gaan vast gezellig. Kun je de taal oefenen....Veel plezier morgen....

Groetjes Wilma
  3. Anita:
    Ha Eva,
    Kakkerlakken moet je niet doodslaan hè?! Ze leggen dan meteen eitjes en heb je er een hele klas bij:) Veel plezier morgen.
  4. Frans Rothuizen.:
    4 februari 2018
    Mooie verhalen Eva , ik geniet ervan.