24 april

24 april 2018 - Pokhara, Nepal

Vanochtend werd ik weer heerlijk om 06:30 wakker van Puppy... Achja ik zat voor 07:00 dus al lekker aan de melkthee, die ga ik wel missen😔 Om 07:15 was ik bij het resource center. De kinderen zijn aan het nieuwe schooljaar begonnen en nu ze alle boeken hebben, hebben ze ook weer huiswerk. Na een half uurtje was iedereen wel klaar en mochten de kinderen op een klein blaadje een tekening voor mij maken om in mijn adventures boekje te plakken, zo leuk😍☺ Daarna ben ik even naar de winkel gelopen voor een appeltje. En thuis heb ik die dus maar lekker opgegeten.

Vandaag kwam Arianne terug van Adhikaridanda, dus ik heb maar even thuis gewacht tot ze er was rond 11:00. Om 12:30 zijn we maar naar school gegaan om lekker te lunchen met noodles😍😍

Daarna toch maar weer naar huis gelopen. De school heeft tegenwoordig ook een 8e klas, wat betekend dat er dus gewoon een lokaal tekort is. Ze gebruiken daar nu het resource center voor, waardoor wij weinig ruimte hebben op school om overdag rustig te zitten. Thuis hebben we zeep en water gemengd om bij het resource center in de middag bellen te blazen. Om 15:15 ben ik weer naar school gegaan om voor de laatste keer het vaste ritueel van de leerlingen in rijen te kunnen zien🤗 Verder werd er weinig aandacht besteed aan mijn afscheid, dus heb ik tegen de leerkrachten zelf maar even geroepen dat het mijn laatste dag was hahaha.

Bij het resource center waren opeens weer 16 kinderen, de laatste weken maar rond de 10. Na het huiswerk zijn we lekker naar buiten gegaan om bellen te blazen, was echt zo leuk🤗🤗 Bishnu (de broer van mijn gast papa en ook directeur van de school) vroeg of we mee wilden naar "iets met vissen, eenden en bananen". Uhh nou oké prima haha. Sommige kids van het resource center liepen met ons mee.

Onderweg sloten steeds meer kinderen aan en werd het steeds gezelliger. Zo leuk om dit op mijn laatste dag met zoveel kindjes te kunnen doen😍 Na een kwartiertje lopen kwamen we aan bij een "farm", hier waren 2 grote honden en de meeste kids waren doorbang haha. Ik liep dus maar voorop en uiteindelijk zijn toch alle kinderen mee naar binnen gegaan. Hier waren verschillende slootjes met vissen🐟, waar omheen bananenbomen🍌 stonden. Ook was er een hok met een heleboel eenden. Onder dat hok lag echter een ander beest, na even goed kijken bleek het een slang te zijn!!!!🐍 Zo gaaf, de slang gleed het water in en begon een vis op te eten, daar was het personeel echter niet zo blij mee en dus gingen ze proberen hem te vangen. Dit was een beetje te spannend voor de kinderen en dus besloten we te gaan.

Op de terugweg liepen we in een grote ketting naar het dorp en onderweg verloren we steeds meer kindjes die bij hun huis aangekomen waren🙃 Bijna bij ons huis aangekomen zagen we vuurvliegjes, een unieke ervaring maar zo mooi😍

Arianne en ik hebben nog even een armbandje voor Mamata gemaakt, die wordt morgen namelijk 11 jaar! (Ook heb ik nagellakjes gekocht). Nu lig ik met een voldaan gevoel in bed🤗 Ondanks dat ik niet een officieel afscheid heb gehad met tikkas enzo, had ik dit niet willen missen, die blije hoofdjes van de kindjes, daar heb ik het 3 maanden voor gedaan☺ Ik heb superleuke foto's gemaakt, helaas heb ik heel slecht bereik en kan ik ze niet posten.

Morgen voor de laatste keer het resource center doen, de cadeautjes aan Mamata geven en afscheid nemen van mijn lieve gezin (en vooral van mijn leuke bonuszusjes😭). En na het ontbijt is het toch echt tijd om naar Pokhara te gaan...

1. Caroline Otters:
    24 april 2018
    Een slang😳 noooooo. Maar wat een leuk verhaal weer. Al die kindjes die aansluiten in de rij. Zal zeker een leuk gezicht zijn geweest. Nog 1 nachtje op de plank....... en toch ga je het misschien wel missen🙃. Liefs uit Elst💋