23 april

23 april 2018 - Pokhara, Nepal

Om maar eens te beginnen: jaaa eindelijk nieuwe foto's! (Sorry ik ben af en toe een beetje druk of lui haha)🤗📷📸

Vanochtend ging de wekker alweer om 06:45, pff daar kan ik nog niet aan wennen haha. Ik kwam tot de constatering dat deet dus niet zo goed werkt als gehoopt... Mijn hele voorhoofd, armen en benen zijn vol gestoken, terwijl ik in een slaapzak lig...😔 Buiten dat heb ik rugpijn van de plank, achja nog 2 nachtjes💪🏻 #aftellen

Na lekkere melkthee met koekjes ben ik naar het resource center gegaan, Arianne komt pas morgenmiddag dus doe ik het alleen. Gelukkig gaat dat prima en komen er een stuk of 10 kinderen. Vandaag hebben we een bakje gevouwen, of volgens de kids een "dustbin". Achja t was leuk. Na nog een kort spelletje was het alweer 08:30, tijd om naar huis te gaan. De kinderen hebben dan nog 1.5 uur om aan te kleden in hun schooluniform en natuurlijk om Dahl Bhat te eten. Ik had dat niet zo'n zin in, dus heb even bij de winkel een appeltje gehaald🍏🍎

Na het eten van mijn appeltje ging iedereen naar school. Ik besloot nog even thuis te blijven, ze hebben toch nog amper les (de roosters zijn nog niet gemaakt) en dus ben ik maar even wat aan mijn schoolwerk wezen doen. Ook heb ik een stukje geschreven in het guestbook die in mijn kamer ligt🤗 Daarna ben ik naar school gegaan.

Op school was niet heel veel te beleven en dus heb ik maar even met wat leerkrachten gekletst tot de lunch, koekjes met thee🤔 (Bíjna niet te overleven als je om 13:15 dat eet en om 20:30 pas diner...) Daarna heb ik in de lerarenkamer verder gewerkt aan school en om 16:30 was het weer tijd voor het resource center, dat zijn toch wel de kinderen die ik het meeste ga missen😥😔 We hebben een spelletje gedaan en daarna wilden ze hetzelfde knutselen als vanochtend haha, achja prima. T waren alweer wat meer kids en ze waren ontzettend druk, dus om 17:45 vond ik het wel mooi geweest. Thuis aangekomen heb ik met de meiden in het donker woordzoekers gemaakt😂 De stroom was weer eens uitgevallen, ook al was er nergens storm te bekennen🤔 Om 20:00 ging de stroom gelukkig weer aan, ik moest nog even mijn mobiel opladen. Ik heb namelijk vannacht met muziek in geslapen om de muggen in ieder geval niet te horen en dat is best prima bevallen. Na een nepalese pannenkoek en dahl baht ben ik nu mijn bed in gedoken, ik ben zo moe (komt natuurlijk ook door t weer van 30 graden elke dag🌞)

Morgen de laatste volle dag en woensdag alleen nog een ochtendje resource center. Nu ga ik lekker serie kijken in mijn bed met een halve fles deet op mijn lichaam ongeveer👌🏼 (deze keer is mijn voorhoofd ook ingesmeerd, wat kan er nu nog mis gaan??)😴

1. Anita:
    23 april 2018
    Wat maakt een pannenkoek Nepalees? Ik vind het ook jammer dat het er bijna opzit want het is echt leuk om het allemaal te lezen. Veel plezier nog je laatste dagen en dan op naar het volgende avontuur in Thailand. Groetjes
  2. Pappa.:
    23 april 2018
    Welterusten , ik hoop dat de muggen je met rust laten. 😉