22 april

22 april 2018 - Gandaki, Nepal

Vanochtend hebben we voor de laatste keer met de hele groep ontbeten, dinsdag vertrekken de eerste al uit Pokhara naar een nieuwe bestemming. Heerlijk ontbeten met een smoothie en een panini🤗 Opeens kwamen we erachter dat het 12:00 was, jaja raden jullie het al? We moesten om 12 onze hotelkamer uit zijn😂😂 Alweer te laat dus😂

Daarna heb ik lekker op het balkon mijn boek uitgelezen en zijn we met de groep voor de laatste keer een drankje wezen doen. We hebben bij de bamboo bar gezeten, dat was de plek waar het de eerste avond 3 maanden geleden begonnen is☺ Daarom moesten we natuurlijk ook op die plek afsluiten!😎

Vandaag was het wel echt heel heet trouwens. Op een gegeven moment was het 34 graden, wat waren wij blij met de ventilator bij de bamboo bar pfff! Rond 16:00 was het tijd om van een paar mensen afscheid te nemen, ik heb nog een week en ga dus nog een paar dagen naar mijn gastgezin🤗 Mijn gastpapa had gevraagd of ik 15 tassen wilde meenemen, dit waren letterlijk 15 rugzakken haha, ik had toch iets anders verwacht.

Nou na heel veel moeite heb ik alle tassen, mezelf en mijn slaapspullen voor de laatste keer de bus naar Thulakhet in gehesen!🤔 Het was erg druk en dus moesten er veel mensen staan. Na een half uurtje stopte de bus en werd er van alles in het Nepalees geroepen. De deur werd gesloten (normaal rijden ze ALTIJD met de deur open) en alle mensen bewogen en praatten. Ik had niet zo snel door wat er aan de hand was, tot iemand aangaf dat ik moest gaan zitten. Zitten? De bus was toch vol? Jazeker. Zittend op een zak rijst reden we verder. Mensen zaten bij elkaar op schoot, op leuningen en op bagage. Wat bleek? Politiecontrole, daarvan was de chauffeur geschrokken en moest het allemaal zo snel haha. Toch nog een ervaring rijker tijdens mijn laatste busritje naar Thulakhet😋

2 dorpen voor mijn dorp (nog zo'n 2.5 km te gaan), stopte de bus en gaven de mensen aan dat hij niet meer naar Thulakhet ging rijden. De paniek sloeg even toe, want lopen kon echt niet met al deze tassen. Een man van het dorpje daar gaf aan dat ik een half uurtje moest wachten en dat dan de goede bus zou komen.

Het halve uurtje werd 55 minuten (ik wilde na 60 minuten gaan lopen haha). Het hele dorp had mij ondertussen al even bekeken en gevraagd waar ik vandaan kwam (Duitsland? Nee nog steeds niet mensen...) De bus kwam eindelijk en na nog een kwartiertje was ik bij mijn vertrouwde huisje🤗

Daar aangekomen was er alleen niemand thuis hahah. Alle deuren zaten op slot en dus kon ik nog een half uurtje buiten wachten tot ze terug kwamen van het land. Ik heb daarna maar rustig even mijn spullen uitgepakt en een puzzeltje gemaakt. Oh en ik kreeg watermeloen😍🍉 Om 20:30 vond ik het toch wel lang duren voor het avondeten en ben ik dus maar even gaan kijken waar iedereen was. Ze waren rustig een film aan het kijken en het avondeten was dus nog niet klaar hahaha.

Het koelt hier trouwens wel flink af nu s avonds. Gelukkig ging dat vandaag niet gepaard met regen en onweer. Maar onder de 20 graden, doe je hier toch wel een jasje aan haha. Nou ik lig nu na mijn dahl baht lekker op mn plank (nog maar 2x!🎉). Ik ben in de 3.5 uur dat ik in mijn gastgezin ben echt alweer helemaal lekgestoken... Dat beloofd wat voor vannacht, Deet doe je werk aub i need some sleep😭😭 morgen vroeg op, dus ik zeg goodnight😴

1. Anita:
    23 april 2018
    Wat een avontuur weer😃
    Via je moeder heb ik een foto gezien van jou in Nepalese klederdracht dat zag er leuk uit! Geniet maar van deze laatste week. Zelfs van de plank🙄