17 maart

17 maart 2018 - Pokhara, Nepal

Oh voor de mensen die dat denken, misschien een beetje onduidelijk, maar nu heb ik 4 weken vakantie in Nepal. 30 april vlieg ik na 2 weken stage pas door naar Thailand!

Vannacht waren we om 02:00 terug bij het hotel vanuit de ozone na een gezellige avond drankjes en dansjes (: Gelukkig werd er in tegenstelling met de vorige keer veel Engelse (en bekende) muziek gedraaid🙃

Om 09:15 zijn we maar ons bed uit gegaan om om 10:00 te ontbijten. We hadden vandaag een dagje "Wie is de mol?" spelen met de groep gepland🤗 Om 11:30 zijn we begonnen.

De dag bestond uit drie grote opdrachten, waarbij dus 1 iemand de mol was en de rest moest de mol raden natuurlijk. Het eerste spel bevatte kaarten, als in ansichtkaarten. Op de eerste kaart stond een aanwijzing naar een locatie en op deze manier moesten we nog 5 kaarten vinden voor de eindlocatie. Het is ons gelukt, binnen een uur waren we heet en bezweet bij de eindlocatie. Want 25 graden en de brandende zon hielpen niet super mee op deze dag, maar toch was het tof!

We verdienden ook daadwerkelijk geld aan het spel, wat in de pot kwam die later aan de winnaar gegeven wordt. Na een verfrissende lassie gingen we verder naar het tweede spel.

Aan het meer werden twee mensen uitgekozen die niet hoefde te rennen en moesten schrijven. Ik was 1 van die 2 mensen en zat dus aan 1 kant van de rij. Vanaf daar stonden elke 30 meter mensen totdat Saskia de rij sloot om te schrijven aan de andere kant. Saskia en ik hadden beide een papier met een zin erop. Mijn zin was "Tiktak tiktak met de scooter door de stad" en op die van Saskia stond "Een van jullie is de mol, maar wie?". Niemand wist wat erop stond, alleen Saskia wist haar zin en ik de mijne. Degene 30 meter van mij af moest naar mij rennen en ik mocht dan 1 woord zeggen. Vervolgens moest diegene rennen naar de volgende en dat woord doorgeven daar en ging het hele rijtje af tot Saskia mijn woord ontving en opschreef. Ondertussen kwam haar woord dan mijn kant op en schreef ik die op. Uiteindelijk is het ons gelukt binnen 15 minuten beide zinnen op papier te zetten. Helaas was er maar 1 zin (mijne) goed en de andere dus fout (iemand was aan het mollen aan Saskia haar kant van het spel). Ja snappen jullie het nog?? Keileuk was het wel, maar natuurlijk voor de renners flink heet in de brandende zon. Daarna hebben we dus maar een pauze genomen om te lunchen. Lekker met een cocktail hebben we genoten in de schaduw.

Daarna weer verzameld voor het hotel voor spel 3. Hierbij werd de groep van 11 in tweetallen verdeeld. Langzamerhand begon het te onweren en te regenen... Van elk tweetal moest er 1 scooter rijden en de ander was de bijrijder en die moest communiceren via de telefoon. Ik was nummer 11 die overbleef. Tijdens het rijden op de scooters kwam iedereen door een beschrijving steeds bij het volgende groepje uit en gaf een symptoom van een ziekte door. Uiteindelijk kwamen hier dus 5 symptomen uit, waar ik de ziekte van moest vinden (telefoons mochten hele dag alleen voor bellen gebruikt worden). De ziekte is helaas fout geraden, waarbij de mol dus geld verdiend heeft.

Uiteindelijk hebben we allemaal de test ingevuld en was er maar 1 iemand die de mol goed geraden had en dus de hele pot kreeg (:

Al met al was het een supertoffe en gezellige dag dus!🤗

Na een heerlijke warme douche hebben Saskia en ik onze spullen ingepakt. Wij vertrekken namelijk morgen voor een paar dagen naar Kathmandu, lekker een uurtje of 8 in de bus morgen yeaaas😴

S avonds zijn we nog met zijn allen gaan eten om 20:00. Heerlijk met een cocktail en een pork cordon bleu😍 Morgen komt om 06:30 de taxi voorrijden en dus ben ik maar in het hotel om lekker mijn bed op te zoeken!

Ohhh ik vergeet nog iets keileuks te vertellen! In het hotel werd ik vanmiddag aangesproken met "who is Eva?" Ik zei dat ik dat was en ik kreeg 2 enveloppen. In die enveloppen zaten kaartjes uit Nederland van mijn lieve apen Koen en Tim😍🐵 Tóch wel even een slik momentje als er meerdere keren "suukses" op het kaartje staat, mis ze wel hoor, ze worden veel te snel groot!😭🙈

1. Anita:
    18 maart 2018
    Wat een leuk spel hebben jullie gespeeld! Wie heeft dat bedacht? Hoe lang doen kaarten er over om bij de geadresseerde aan te komen? Ben benieuwd hoe jullie avontuur afloopt in Kathmandu. Sterkte met de reis in ieder geval🚍🚌
  2. Hans:
    18 maart 2018
    De kaarten hebben er 2 weken over gedaan.
  3. Ursula:
    18 maart 2018
    Jullie vermaken jezelf iig .
    Zie het volgende reisverslag wel verschijnen.
    Geef je een kus en knuffel aan Sas!