18 maart

18 maart 2018 - Kathmandu, Nepal

Het spel van gisteren is door 2 mensen van de groep bedacht! Helaas konden die zelf dus niet meespelen, maar de organisatie was top! De kaarten van mijn neefjes hebben er 2 weken over gedaan om bij mijn hotel te komen. De kaarten die ik naar Nederland heb gestuurd, hebben er 3 weken over gedaan (en de kaart naar Suriname is nog onderweg, nu al 4 weken dus).

Vanochtend was het echt veeeeeel te vroeg toen we om 06:00 opstonden. Maar om 07:00 zaten we in de bus naar Kathmandu. De bus vertrok voor Nepalese tijden mooi op tijd 07:35 ipv 07:30, dus de begon al positief😄🤗

Met gelukkig maar 2 tussenstoppen onderweg voor ontbijt en lunch kwamen we rond 15:15 in Kathmandu aan, opzich een redelijke tijd. De reis is prima verlopen en ik heb me met mijn muziek en het uitzicht prima vermaakt, maar jeetje wat was het warm in de bus! Buiten was het namelijk zo'n 25 graden en de ventilatoren in de bus stonden niet aan, maar gelukkig hadden we wel arko natuurlijk (alle ramen kunnen open), alleen dan komt er superveel zand en stof de bus in haha.

We zouden worden opgehaald door ons hotel, maar dit bleek niet geregeld. Natuurlijk hadden wij geen idee hoe we moesten uitleggen waar we precies waren. Gelukkig was er een lieve local die dit wel even in het nepalees wilde doorgeven aan het hotel haha. Daarna hebben we dus nog dik een half uur zitten wachten op onze lift. En die lift bestond dus niet uit de verwachte taxi, maar uit twee motoren waarbij we achterop slingerde door de smalle straatjes van Kathmandu😂

Na even te hebben gechilld in het hotel, besloten we een rondje te lopen om iets te gaan drinken. De wijk die wij inliepen bleek een typisch nepalese winkelstraat te zijn, waar dus geen restaurantjes etc te vinden waren haha. Uiteindelijk na een half uur een tentje gevonden met milk shakes. Onderhand was het 18:00 en hadden we wel trek omdat we de lunch hebben overgeslagen. Weer gingen we op zoek naar een plek waar we konden zitten en eten. Gelukkig zat er een koffietentje vlak bij het hotel, waar je ook kon avondeten (: Ik ben maar voor een kipburger en een Mojito gegaan.

Door de hele dag reizen waren we best wel op en besloten we om na het eten weer richting het hotel te gaan, we vonden het wel mooi geweest. Kathmandu is ongelooflijk druk, smalle straatjes, heel veel smog en stof, veel verkeer die helemaal niet zo goed in de straatjes passen en vooral ongelooflijk veel mensen. Wij hebben wel vast besloten dat we Pokhara veel leuker vinden😉

Nu liggen we dus lekker in onze hotelkamer waar het heel luidruchtig is buiten, maar waar de bedden zacht zijn😍 En we kijken even een film voordat we gaan slapen, 20:00 is wel heel vroeg😂 Morgen zal ik weer eens wat foto's plaatsen van afgelopen dagen (:

1. Anita:
    18 maart 2018
    Enzo komt alles toch weer op zijn pootjes terecht. Jullie regelen het toch elke keer maar weer. Welterusten voor nu 😉🤗