16 maart

16 maart 2018 - Pokhara, Nepal

Vanochtend was het gelukkig weer lekker weer en scheen de zon. De stroom deed het alleen nog steeds niet in het hele dorp. Tijdens de bso waren er 30 kinderen, meer dan genoeg, maar wel minder dan afgelopen dagen. Om 08:00 hebben we alle kinderen naar huis gestuurd, de regel is namelijk dat het stil moet zijn tijdens het maken van huiswerk en de kinderen hadden daar vanochtend geen zin in, dus hadden wij geen zin om te spelen haha.

Hierna heb ik mijn tas ingepakt en heb ik om 08:45 de bus gepakt, op naar VAKANTIE😍 (4 weken). Nou wat een avontuur was dat zeg! Een reis van normaal 50 minuten, duurde nu 3 uur. Op een gegeven moment stopte de bus namelijk. In eerste instantie had ik natuurlijk geen idee waarom, maar na 15 minuten heb ik toch maar even gevraagd of iemand het mij in het Engels uit kon leggen. Er bleek een soort mini lawine te zijn door het weer van gisteren, hierdoor is een gat in de weg ontstaan. Het gat was zo groot dat er een auto in vast is gereden (meer een krater dus). Hierdoor stond al het verkeer stil. 3 vrachtwagens en een graafmachine waren bezig om het gat te maken. Na nog eens 15 min stonden mensen op om te gaan lopen, onderhand had ik nog maar 5% batterij en heb ik dus even opgezocht hoe lang ik lopen moest: 2 uur inclusief zware backpack. Ik besloot nog maar even te wachten. Na 5 kwartier nadat we stil waren komen te staan kwam een man de bus is om een heel verhaal in het nepalees te lullen. Iedereen pakte zijn spullen en stapte de bus uit, ik dacht nou dan doe ik maar hetzelfde. Een man kwam me gelukkig even uitleggen wat de bedoeling was. Aan de andere kant van het "gat" stond een nieuwe bus klaar die ons verder bracht naar Lakeside. Prima, maar om t gat heenlopen was geen optie blijkbaar... uiteindelijk via een mini paadje langs het meer gelopen vol modder (met backpack dus ging goed ja) en bij de bus aangekomen. De bus was druk, maar dan ook echt niet normaal druk. De bus zelf zat al overvol en de andere helft zat op het dak. Maar om 11:30 kwam ik eindelijk helemaal kapot aan bij het hotel.

Saskia en Anouk waren er een kwartiertje later en toen zijn we naar de tourist police gegaan om van alles voor Saskia haar documenten te regelen. Ook daar hebben we een uur gewacht en kwamen met niets terug. Wat bleek? Alles kon in Kathmandu geregeld worden of kon pas hier als ze haar paspoort had..... Hadden ze dat niet een uurtje eerder kunnen melden pfff...

Onderhand was het 14:00 en stierf ik bijna van de honger, ik had namelijk nog niets op. Oké grapje maar trek had ik wel. We zijn met ons schoolwerk in the White Rabbit gaan zitten en hebben daar even aan school gewerkt en een sandwich gegeten (:

Daarna heb ik heerlijk bloedheet kunnen douchen 😍😍 Daarna weer lekker onze was weg kunnen brengen haha. En daarna met knikkende knieën naar het verhuurbedrijf van de scooters gegaan. De man van het verhuurbedrijf is echt superlief en kwam zo ontzettend zenuwachtig over dat ik zelf ook wel nerveus werd haha. Na een preek van een kwartier kwam het erop neer dat ik vandaag niets hoefde te betalen en dat hij eerst ging proberen dat ik maar helft hoef te betalen. Het bedrag komt op dit moment rond de 115 euro uit, 55/60 zou dus voor mij zijn (wat best een redelijk bedrag is). Volgende week moet ik weer terugkomen dus we gaan t zien... Ook hebben we meteen een kaartje gekocht voor Kathmandu, hier gaan Saskia en ik zondag heen.

Daarna zijn we naar de Bamboo bar gegaan, om onze wekelijkse quilty pleasure te kijken: temptation island! Natuurlijk onder het genot van een (paar) heerlijke cocktails. Daarna nog een potje gepoold met nog een cocktail.

En nu gaan we naar de ozone voor nog meer drankjes en dansjes 🙃🤗

1. Caroline Otters:
    16 maart 2018
    Lekker vakantie. Hoewel....volgens mij heb je al “ vakantie” vanaf 31 januari.....😜🙃. Geniet er lekker van😘
  2. Wilma Bosboom:
    Veel plezier.....geniet....
  3. Margriet:
    16 maart 2018
    Veel plezier op jullie rondreis in Thailand... ik weet zeker dat jullie zullen genieten!