13 februari

13 februari 2018 - Gandaki, Nepal

Om maar eens antwoord te geven op de vraag van gisteren: vind men jongens belangrijker dan meisjes? Eigenlijk is het antwoord (helaas) ja... Jongens zijn belangrijker in het gezin, want die zorgen voor het meeste geld en voor de ouders later. Sneu is het zeker, maar helaas de harde waarheid. Ook als lerares (to be) merk ik dat er van onze Nederlandse studenten meer aan wordt genomen zonder het als kritiek te zien als je een jongen bent... Wel even wennen hoor. Oh en vraag 2: worden meisjes uitgehuwelijkt. Ook hierop is het antwoord helaas ja. Meisjes trouwen heel vroeg, na je 20e wordt het al laat om te trouwen. Daarom krijg ik ook geregeld de vraag: ben je al getrouwd? Nee? Oh je bent toch al 20? Heb je een vriendje huh? Want het begrip "boyfriend" dat kennen ze hier niet, raar hoor een relatie zonder getrouwd te zijn🤔

Vanochtend was een welverdiende luie ochtend en dus hebben we in bed gelegen tot het ontbijt met pannekoeken om 10:15. Vervolgens heb ik heerlijk kunnen douchen onder een ijskoude douche😥

Daarna zijn we terug in bed gaan liggen om op te warmen hahaha. Rond 11:30 hebben we besloten om een rondje te gaan wandelen (alleen maar bergen in dit dorpje). Het idee was leuk en het was prachtig onderweg, alleen wat was het heet! Omdat het vannacht geregend heeft werd het erg benauwd. Toch hebben we een uur kunnen genieten van de smalle wegen, de steile stukjes en het prachtige uitzicht.

Daarna waren we helemaal kapot en hebben we eventjes met een colaatje en een chipje gechilld in de schaduw haha. Je merkte dat het rustig is in het dorp vandaag, "holiday" is dus eigenlijk echt helemaal niets doen hahaha. Achja daar wennen wij best wel aan eigenlijk 😂😂 Daarna hebben we toch de rest van de middag maar van de zon genoten op het dak🌞 Daarna hebben we zelf yathzee kaarten gemaakt en hebben we een paar potjes Yahtzee gespeeld (: oh en we hebben noodles gegeten😍

rond 17:30 kwamen Ciske en Akash aan vanuit Snow view (ze hebben 3.5 jaar gelopen, respect pff) om hier Shiva Rati te vieren vanavond. We kregen Dhal Bath maar ik zat veel te vol van de noodles waardoor ik het maar een keer heb overgeslagen. Shiva Rathi was 2 minuten van het huis dus lekker dichtbij. Het was eigenlijk gewoon een groot kampvuur, wel gezellig though! Later kwam er muziek en moesten we dansen, op Nepalese muziek en one direction het had wel wat. Ohja en ik werd verliefd op een klein aapje van 1 jaar oud😍😍 Al met al had ik weer een heerlijke dag en alles begint al te wennen🤗 Wij feesten hier nog even door! (:

1. Josien Manen:
    13 februari 2018
    Zozo die hebben wel heel lang gelopen😂
  2. Wilma Bosboom:
    13 februari 2018
    Heerlijk genieten van vrije dag....leuk elke dag je verhaal te lezen..
  3. Margriet:
    14 februari 2018