8 maart

8 maart 2018 - Pokhara, Nepal

Vandaag was dus een vrije dag en werd ik om 08:00 pas wakker gemaakt door Mammota met de woorden "I think it is time to get up now". Nou vooruit dan maar, de dag rustig begonnen in mijn pyjama met wat melkthee. Na het ontbijt heb ik lekker in mijn boek gelezen en een paar potjes uno gedaan. Om 13:00 ben ik vertrokken naar Pokhara voor het weekend.

Nu zul je wel denken, vrijdag was toch gewoon school? Zeker waar... Maar Nepal vond het na 3 normale dagen en dan womans day vandaag wel weer tijd voor een strike, een staking dus. Deze staking houd elke keer iets anders in en in dit geval was het een staking van het openbaar vervoer. Vrijdag en zaterdag rijd er geen vrachtverkeer of bussen... Er zat dus niet anders op om vandaag te vertrekken als je het weekend in Pokhara door wilt brengen... Arianne blijft in het gast gezin de komende weekenden en dus dat ik alleen in de hobbelige bus. Hier heb ik ondanks de hobbels het boek uitgelezen en rustig wat muziek geluisterd.

Trouwens wel grappig als je in Nepal op je telefoon iets aan t doen bent, kijken de mensen die naast/achter/voor je zitten gewoon ongestoord met je mee😂 Soms vertellen ze dan in t Nepalees hele verhalen waar je niets van snapt. Heel onbeschoft in Nederland, maar het heeft ook wel weer wat grappigs, ze snappen toch niet wat je typt/kijkt/luistert. Ook vragen ze vaak om foto's en vinden het oprecht heel leuk om foto's van mensen in Nederland ofzo te zien, ook al ken je die mensen dus helemaal niet! In die gesprekken in gebrekkig Engels maken ze ook vaak maar een interpretatie van je verhaal. Zo denken sommige dat ik met Stan getrouwd ben, een vriendje kennen ze namelijk niet. Ook zijn mijn neefjes mijn broertjes geworden, want familie zien ze hier alleen als je gezin en vond mijn gastgezin het maar gek dat ik op de muur een foto heb met mijn beide opas zonder mijn omas haha. Oh en dat mijn zus uit huis is zonder getrouwd te zijn is helemaal niet gebruikelijk en begrijpelijk natuurlijk, dus Inge en Eric dan weten jullie dat jullie in Nepal bekend staan als getrouwd haha. Ik kan er allemaal wel om lachen, het heeft ook wel weer wat denk ik dan maar (:

In Pokhara aangekomen ben ik bij Lake Yard aangesloten bij Anouk en Saskia en hebben we lekker geluncht en een cocktail gedronken (: Daarna zijn we weer naar het hotel gegaan om onder het genot van een wijntje de nieuwe aflevering van Temptation te kijken🤗

Om 19:40 zouden we gaan eten, wat natuurlijk weer 10 minuten later werd haha, iedereen past zich al aan aan het nepalese leven. We hebben eens een keer iets anders opgezocht en hebben gegeten bij een Vietnamees restaurant Pho. Na het eten zijn we naar een rock bar gegaan, met een live bandje die Engels zong🤗 Natuurlijk weer onder het genot van een heerlijke cocktail🍸 Nu ga ik lekker richting het hotel, morgen gaan we hopelijk scooter rijden, maar dat ligt ook aan de strike.. Jaja scooter rijden kan hier dus zonder rijbewijs of ervaring🤔 Het zal me benieuwen haha