24 maart

24 maart 2018 - Pokhara, Nepal

Na een (voor mij) lange nacht, waarvan ik 7 uur van de 8.5 uur afspeellijst muziek heb kunnen luisteren omdat ik niet kon slapen, stond ik om 05:30 alweer buiten mijn tentje. We moesten namelijk om 06:00 alles inpakken om te vertrekken😴😴

Om 07:00 ofzo zijn we met de raft weer vertrokken om weer 3 uurtjes op het ijskoude water door de brengen. Na een half uurtje waren we er eigenlijk wel klaar mee, het was namelijk echt ijskoud en de zon scheen nog niet echt. Gelukkig hadden we vandaag wat meer spannende stromingen, waarbij we één keer echt bijna omsloegen haha!🛶

Om 09:30 kwamen we aan bij het huisje waar we zouden ontbijten, waar we noodles en gekookte eieren kregen (: Hier moesten we wachten en rond een uur of 10:00 zijn we vertrokken naar de plek waar we gingen canyoningen. We kregen hier een wetsuit, een helm en een zwemvest en konden op pad!

We moesten een heel eind naar boven lopen. Sinds het scooter ongeluk heb ik telkens bij het omhoog lopen heel erg last van benauwdheid, hoofdpijn en duizeligheid (ik begin dus ook steeds meer te twijfelen over de trekking....) Vandaar dat ik helemaal gesloopt boven kwam😥😥 Gelukkig mochten we meteen afkoelen in de waterval, zo gaaf! Terwijl de gids (we hadden er 2 mee) alles klaar zette, mochten wij lekker zwemmen en onder de waterval staan😍

Daarna was het tijd om te beginnen. Het eerste stuk bestond uit 2 lange stukken abseilen. Klinkt natuurlijk supergaaf (en dat was het ook!) maar ik pieste bijna in mijn broek van angst, de laatste keer dat ik ging abseilen in België viel ik namelijk achterover een paar meter naar beneden🙄

Gelukkig ging het eerste stuk goed en was mijn angst voorbij haha. De rest van de route bestond uit watervallen waar we moesten abseilen, glijden met touw, glijden zonder touw, glijden achterstevoren, klimmen, langs touw lopen, kleine pooltjes om te zwemmen en heeeel veel prachtige natuur!😍 We hebben echt ontzettend genoten, wat was dit gaaf zeg!

Na het canyoningen konden we eindelijk uit onze natte kleren van het raften en canyoning. Dit werd ook wel tijd, onderhand hadden we het wel heel koud gehad meerdere keren. Daarna kregen we lunch, dahl bhat. Gelukkig wel met allemaal groenten, aardappels en zelfs kip🤗

Met een taxi zouden we af worden gezet bij de bushalte waar we de bus naar Pokhara konden nemen. Weten jullie nog die weg, vanaf Chitwan, die van 10/17 gesloten was ivm werkzaamheden? Yes, over die weg reden we dus rond een uur of 15... Ja je raad het al, we zijn zeker een half uur langer onderweg geweest. Gelukkig heeft mijn tablet een hele goede batterij (de telefoons waren ondertussen wel leeg) en konden we een film kijken tijdens het stilstaan.

Bij de bussen aangekomen reden we na 2 minuten de file in. En deze was nog langer dan de file ervoor... Onderweg moesten we nog meerdere keren stoppen, maar ik zal jullie verdere details besparen. In Pokhara stopten we ook nog eens op een andere plek dan ons beloofd was, nou we besloten dus maar een taxi te pakken🚕

Om 19:45 waren we eindelijk in het hotel! En om 20:30 waren we allemaal weer heerlijk schoon gedoucht😍 We wilden heeeel graag kebab eten, dit was best ver lopen en daar aangekomen bleek het op te zijn😭😭 Achja, we hebben net alsnog heerlijk gegeten, al was ik eigenlijk te moe om ook maar een hap in mijn mond te stoppen.

Omdat ik zo ontzettend moe ben, heb ik ook maar besloten om alle foto's morgen met jullie te delen (sorryy!) Want ik snap dat jullie nu heel benieuwd zijn, want het was zo gaaf😍 1 foto staat alvast op Instagram en Facebook! Na 2 super dagen kan ik nu tevreden zeggen dat ik lekker mijn bed op zoek om 22:00 en probeer eindelijk eens wat meer uren te maken 🤗 Goodnight😴

P.s. leuk feitje: vanaf morgen is het tijdsverschil nog maar 3 uur en 45 minuten ipv 4 uur en 45 minuten😏🤗

1. Caroline Otters:
    24 maart 2018
    Aaaahhh wat zielig. Je had zo’n zin in kebab😔.
    Weet een superleuk verhaal Eva 💋
  2. Wil:
    24 maart 2018
    Ik vind het allemaal zo stoer, leuk geschreven. Doe alsjeblieft wel een btje rustig met dat koppie van je!!!