13 mei

14 mei 2018 - Tambon Khlong Sok, Thailand

Ik had inderdaad gelijk, er was geen bereik deze dagen. Vandaar pas op maandag de blog van zondag.

Wat heb ik een ontzettend gave dag gehad! S ochtends hebben we onze spullen ingepakt na een onrustige nacht... De airco in de kamer lekte water, waardoor al mijn tassen nat waren, dat heb ik dus s avonds nog even moeten fixen. Na even te hebben gedoucht, zijn we naar beneden gelopen waar onze backpacks in de opslag mochten. Ook kregen we van het restaurant ontbijt, heerlijk thee met Orange juice en geroosterde broodjes met gebakken eieren.

Om 09:00 werden we met een open busje opgehaald, waardoor we onderweg van prachtige uitzichten konden genieten, dat was wel vast een voorproefje van wat we deze dagen te zien zouden krijgen. We waren met een gezellig kleine groep met 2 Fransen en met ons erbij 5 Nederlanders. En natuurlijk onze ontzettend toffe gids Liam! We kwamen aan bij het nationaal park na een uurtje ongeveer. Na wat informatie pakten we de longtail boot naar onze slaapplek voor de nacht.

Het was een uur varen, maar je kon je geen seconde vervelen, want het was zo ontzettend mooi. Het uitzicht is letterlijk adembenemend!😍 Het is ook gewoon niet hier te beschrijven wat we allemaal hebben gezien! We hadden even vrije tijd bij onze accomodatie (kleine houten hutjes op het water😍) en konden in het heerlijk warme water zwemmen! Na de luxe lunch zijn we vertrokken naar onze jungle walk.

13:15 zijn we vertrokken en we liepen dus door de jungle. Onze gids kon ons heel veel vertellen over de natuur, de diertjes en de planten. Na 1.5 uur wandelen door water, modder, over stenen etc. kwamen we aan bij de grot. We zouden een klein stukje de grot in lopen en dan weer terug. Het was alleen zulk goed weer de afgelopen dagen dat de gids besloot de hele grot door te lopen. Alle spullen gingen in waterdichte zakken en we gingen op weg! We hadden allemaal een lamp op ons hoofd waardoor het nog wel te doen was. Ik ben maar zo'n 10.000 keer bijna gevallen, dus ging best prima! We hebben in de grot zelfs een stuk moeten zwemmen. Af en toe was het best benauwend, want het was nogal smal in de grot. Ook is het een raar idee dat je er niet uit kan als er iets gebeurt en aangezien we een uur zouden lopen... We hebben grote spinnen gezien (hier ben ik niet eens meer bang voor) en vleermuizen, ze blijven er zo cute uit zien haha. Na nog een hele tocht terug kwamen we uiteindelijk rond 16:15 terug bij de hutjes en mochten we nog even chillen (zwemmen dus!)

Toen stond de "evening" safari op het programma. We gingen op de boot en hebben dieren gespot. We hebben veel geluk gehad, want we hebben 2 soorten apen gezien en zelfs toekans! Heel bijzonder! We hebben nog even de zonsondergang gezien en toen was het tijd om terug te gaan voor het eten.

Na 18:00 mochten we het water niet meer in, dus helaas niet meer gezwommen. We kregen luxe eten: vis, aardappels, zoete aardappels, pompoen, rijst, omelet, wat een luxe voor de jungle😉 Halverwege de maaltijd begon het te stortregenen en te onweren! We moesten allemaal een paar tafels opschuiven om droog te kunnen zitten, naar ons hutje lopen werd bijna onmogelijk.

We hebben dus met de Nederlanders wat potjes gekaart (presidenten) en rond 21:30 werd het droog en konden we naar ons hutje verhuizen. Uhm nou nee, onze bedden waren zeiknat... Van onze fantastisch lieve gids mochten we gelukkig verplaatsen naar een droog hutje. We sliepen op matrassen op de grond en ondanks dat we aan het meer waren, zaten er geen muggen🤗 Na nog wat afleveringen van mijn serie ben ik gaan slapen, om 06:00 zouden we weer gewekt worden.

Nou over een paar uurtjes post ik de blog van vandaag en zien jullie hoe mijn nacht geweest is haha. Ik ben in ieder geval weer in de bewoonde wereld aangekomen, maar ik mis de prachtige omgeving nu al!

1. Caroline Otters:
    wat gaaf zeg.
  2. Anita:
    14 mei 2018
    Wat een mooie wandeling hebben jullie gemaakt!! Zwemmen in een grot....wow.
    Ik hoop dat je nog foto's laat zien. 😁😘
  3. Ursula:
    14 mei 2018
    Wat een belevenissen allemaal ! Wat genieten jullie toch!
    Geef je Sas een knuffel en een 💋
    Liefs Urs