7 februari

7 februari 2018 - Kaskikot, Nepal

Vandaag voel ik mij gelukkig stukken beter!

Na een klein beetje Dhal Bhat zijn we naar stage gegaan. Vandaag heb ik een klasje hoger gekeken, 1st class (5/6 jaar). Ook erg leuk, maar nog steeds moet ik wennen aan de manier van lesgeven en ik weet nu al dat ik mij niet aan alles kan aanpassen (kinderen een tik geven onder andere...) maargoed. Eindelijk hadden we fatsoenlijk eten en hier heb ik dan ook erg van genoten tijdens de lunchtijd! Noodles😍😍

In de lunchtijd hebben we een klein stukje door het dorp gelopen. Daar zagen we winkeltjes met brood en noodles etc.. Ik denk dat ik mijn lichaam goed doe om in de ochtend te stoppen met Dhal Bhat om de buikpijn te stoppen, dus dat ga ik straks maar voorleggen aan mijn gastmama.

Na school hebben we dus maar brood gehaald voor morgen en vrijdag (en een kitkat, want wat hadden we daar zin in😍😍) Volgende week kijk ik wel weer verder hoe ik het ga doen. Ik moet zeggen dat ik wel uitkijk naar het weekend. In Nederland liep ik 2 dagen in de week stage (1.5 in de klas) En nu 4.5, dus dat verschil is best veel... Oh en ik kijk uit naar een normaal toilet en vooral: een warme douche 😍😍😍😍😍

Het plan is nu om na het weekend naar het gezin van Saskia te gaan als dat kan, daar is dinsdag een feestdag! Om niet heen en weer te reizen blijf ik daar waarschijnlijk maandag t/m woensdag, leuuk! En het weekend erna komt Anouk😊 Veel leuke dingen om naar uit te kijken dus!

Moet nog wel even wennen aan het foto's maken, ik vergeet het nogal vaak hahaha. Ook is mijn telefoon batterij helaas niet zo goed, dus dat maakt het niet makkelijker.. Maargoed hopelijk hebben jullie weer een beetje een beeld bij mijn leventje in Nepal.

Voor het eten hebben we met de gastgezinkindjes nog uno gespeeld🤗 Echt hele leuke meiden van 10 en 13 die erg goed Engels kunnen! (: Na de Dhal Bath (die steeds beter begint te smaken) hebben we nog een paar potjes uno gespeeld en nu lig ik lekker om 21:00 in mijn ijskoude bedje (ofwel mn plank waaraan ik ook wel aan het wennen ben😊)

Ook wel allemaal leuke berichtjes vanaf mijn kant! En dit weekend komt er zeker nog een leuk berichtje bij, maar dat laat ik pas weten als het zeker is hè Saskia🤗🤗 Leuke dingen op de planning en ik voel me steeds meer op mijn plek. Ook leuk om contact te hebben met jullie allemaal, wordt elke keer vrolijk als ik zie dat jullie allemaal aan mij denken (:

1. Corine:
    7 februari 2018
    Je doet het super toppertje 😘
  2. Frans Rothuizen.:
    7 februari 2018
    Ben benieuwd naar dat leuke berichtje , wel slim om gewoon brood te kopen.
  3. Caroline Otters:
    Hoi Eva.
    Hier weer een berichtje uit het pitoreske Elst😀.
    Wij zijn blij dat het weer beter met je gaat. En ja, van die dhal bhat zou ik ook niet vrolijk worden......(heb even een foto op internet opgezocht🤢)
    Mooi dat je een winkeltje hebt gevonden met brood en een overheerlijke kitkat😋. Zal wel heerlijk gesmaakt hebben. Wel jammer van je bedplank😔.Moet elke avond aan je denken als ik in bed stap. Oeps sorry🙈, maar je hebt leuke dingen in het vooruitzicht. Super. En ook veel dieren daar, zelfs een kitten. (misschien moet je als welkom thuis cadeautje maar een kitten aan je vader vragen whahaha, sorry Peter).
    Veel liefs uit Elst, Roberto en Caroline
  4. Esther:
    Hey meis,
    We genieten van je verhalen.
    Wat een ervaring, nu al en er komt zeker nog meer bij.
  5. IRMA:
    8 februari 2018
    Dat je weg was wist ik, je blog had ik even gemist. Nu mag ik ook meelezen😀. Ik begin nu bij de leuke verhalen na een week van wennen. Geniet van deze super ervaring! Groetjes