8 april

8 april 2018 - Pokhara, Nepal

Vanochtend werden we vroeg wakker van de honger en zijn we dus vroeg naar the White Rabbit gegaan haha. Ik had om 10:00 het eindgesprek van stage met Eelco en René. Op zijn Nepalees begon dit rond 10:30 en rond 11:45 was ik eindelijk klaar. We bespraken de stage, maar ook mijn persoonlijke ontwikkelingen. Waarbij ik de vraag kreeg: "waar ben je het meest trots op?" Ik moest wel even nadenken, wat een lastige vraag na zoveel bereikt te hebben op professioneel en persoonlijk gebied in meer dan twee maanden tijd. Toch heb ik als antwoord gegeven "Op het feit dat ik voor mijzelf heb gekozen, meerdere keren, ondanks dat ik me er zachtgezegd kut om voelde. Eerst om te wisselen van gastgezin na 1 avond, want het was een hele goede keuze, ook al vond ik het heel erg. En ten tweede om te stoppen met de trekking, terwijl ik in tranen was omdat ik zo graag door wilde maar echt niet verder kon." Toch wel een beetje trots op mijzelf!🤗

Na dit gesprek gingen Saskia en Anouk op zoek naar een massage (ivm de trekking spierpijn) en ben ik lekker gaan douchen. De kamer waar we nu in slapen, heeft iets nieuws op het gebied van douchen: de douche kouder krijgen dan standje verbrandingsoven kost superveel moeite haha. Normaal hebben we meer moeite om hem warm te krijgen dan koud😂😂

Daarna hebben we voor Anouk de allerlaatste spullen ingepakt. Anouk neemt al een paar dingen voor mij mee naar Nederland, wat mij weer sjouwen in Thailand scheelt (onder andere mijn kapotte tablet namelijk). Na een tijdje hadden Saskia en ik wel zin in een cocktail en zijn we dus maar op weg gegaan naar het henna tattoo zetten van Anouk, om daarna door te lopen naar de bamboo bar voor een cocktail en lunch.🍸🍜

Om nog even onze telefoons op te laden en het geld van de trekking terug te krijgen, zijn we nog even terug naar het hotel gegaan. Om 20:00 hadden we namelijk afgesproken om met de groep (voor zover die niet met -4 bovenop de annapurna stonden) te gaan eten.

Tijdens het eten werd op gepaste wijze afscheid van Anouk genomen. Natuurlijk op zijn Nepalees: iedereen zette een rode tika op haar gezicht haha. Prachtig versierd hebben we genoten van het eten (tentje met heeeeerlijk vlees😍). Nu is het alweer 23:15 en is het wel tijd om te gaan slapen.

Om 06:45 komt de taxi voorrijden naar het buspark en Saskia en ik rijden met Anouk mee om haar uit te zwaaien (in onze pyjama😂😂 en we moeten met de bus terug🤣) Slaaplekker😴

1. Frans Rothuizen.:
    8 april 2018
    iedere dag weer genieten van jouw blog , leuk hoor.
  2. Anita:
    9 april 2018
    Goed zeg om even stil te staan bij je leer proces. Bij beide vervelende keuzes die je gemaakt hebt heeft het positief uitgepakt. Dat is best wel vet.
  3. Greta:
    9 april 2018
    Goed meid, luisteren naar je lichaam ook al is het niet leuk. Positief leerproces. En weer verder.