19 maart

19 maart 2018 - Kathmandu, Nepal

Vanochtend stonden we rond 08:00 op en wilde ik lekker gaan douchen. Nou dat werd hem dus niet want het was ijs en ijs koud😨. Maarja dan maar op weg naar het zoeken van een taxi 🚕richting de Nederlandse ambassade voor Saskia haar paspoort. We vonden na het bestellen van een broodje al snel de taxi's en we mochten voor 1000 roeppie mee. Nou doei dat was dus echt veel te veel. Opeens kregen we toen we zeiden nee laat maar het aanbod van een "local price" (Nepalees dus) van 700 roeppie en hebben dit naar beneden gepraat naar 650. Met een half uurtje waren we bij het consulaat in de buurt. Het was pas 09:30 (het opende om 10:00), dus hebben we nog maar even wat gedronken onderweg.

Bij het consulaat kwam er meteen een vrouw aan met alle formulieren die we nodig hadden (en ze praatte Nederlands, af en toe is dit toch wel even fijn!) Na een uurtje was alles geregeld en moest Saskia alleen nog nieuwe pasfoto's maken. We besloten dus om richting het hotel te lopen en op zoek te gaan naar een plek waar dat kon. Nou uiteindelijk na 5 dichte photoshops vonden we er eindelijk 1 die wel open was, na een kwartiertje was dus ook dat geregeld. We besloten om nog maar even door te lopen en te kijken of we het gingen volhouden helemaal tot het hotel of later toch een taxi zouden pakken. Uiteindelijk kwamen we kei heet en bezweet na een uurtje of 2.5/3 lopen aan bij het hotel en ploften we uitgeput op bed. Het was vandaag namelijk 25 graden ongeveer en dat is midden in een vieze, met smog gevulde stad, erg warm!😥

We zijn even bijgekomen met een boekje en besloten om het de rest van de dag rustig aan te doen! We gingen naar de "Garden of Dreams", een tuin met fonteinen, gras en lekker weer haha. Hier hebben we ons boek er weer bij gepakt en hebben we lekker in de zon gelegen tot een uurtje of 5. Ohja en er waren eekhoorntjes🐿😍😍

Daarna zijn we door het toeristenstraatje via de winkeltjes terug gelopen naar het hotel. Hier kregen we een andere douche toegewezen waar ik lekker warm heb kunnen douchen! Om de dag af te sluiten hebben we net bij een rock café met goede muziek pasta gegeten en een kei zure cocktail gedronken haha.

Nu zijn we weer in het hotel, want morgenochtend moeten we om 08:30 bij het consulaat zijn weer om het laatste te regelen voor het paspoort. Ik ga nog even met mijn boekje mijn bed in voor ik schaapjes ga tellen en dromenland opzoek🐑

En er staan weer nieuwe foto's op!📷📸

1. Anita:
    19 maart 2018
    Lijkt wel een tamme eekhoorn of is het vergelijkbaar met de mussen hier?