1 mei

1 mei 2018 - Bangkok, Thailand

Vannacht voelde ik me nog steeds niet lekker en heb ik dus heel slecht geslapen, pas dan merk je hoe gehorig een hostel is haha. Achja om 07:00 ben ik dus maar onder de douche gegaan. Een super grote regendouche, dat is weleens wat anders dan Nepal😍😍😍

Om 07:45 was het toch echt tijd om te vertrekken naar de nederlandse ambassade. Volgens de receptioniste van het hotel konden we met een bus, dat bus nummer was alleen nergens te vinden🤔 Omdat we langzaamaan wel haast kregen, besloten we met een taxi te gaan🚕 En nee geen gewone taxi, maar een Tuktuk😍 Ik ben nu al helemaal verliefd op die dingen haha. Stipt om half 9 waren we bij de ambassade, althans dat dachten we (zomaar een gokje door het grote bord met Holland erop). Maar neehoor, we moesten volledig aan de andere kant van het gebouwencomplex zijn... te laat kwamen we dus bij de ambassade en toen ik een voet binnen de deur zette (na een hele scan enzo), bevroor ik al bijna❄ De airco staat hier overal zo ontzettend koud dat het verschil met buiten veeeeel te groot is, echt nog even aan wennen. Ik mocht niet met Sas mee naar binnen en na 45 minuutjes ofzo liep ik met bevroren voetjes de ambassade uit, alles geregeld en 29 april is het eerste wat we doen terug in Bangkok haar paspoort ophalen.

We liepen richting de hoofdweg van het stukje, op zoek naar de Starbucks. Toen het opeens begon te stortregenen, Helemaal doorweekt konden we pas schuilen... En na een kwartier wachten waren we er wel klaar mee en liepen we door de laatste druppels heen. Bij de Starbucks was het tijd voor ontbijt en kon ik eindelijk weer een beetje yoghurt met honing en noten eten. We vonden het een goed plan om met de metro naar het treinstation te gaan, omdat we een treinticket moesten halen voor 3 mei naar Chiang Mai.

En gelukkig ging dat meteen goed! Geen problemen gehad en we waren zo bij t treinstation #trots. Daar aangekomen hebben we ons ticket gekocht, dit duurde even, maar het is wel geregeld. 3 mei nemen wij een nachttrein naar Chiang Mai toe, waar we lekker in kunnen slapen (in theorie dan🤔). Vervolgens wilden we met de bus terug naar ons hostel, we konden alleen de goede bushalte niet vinden. Ik vond het toen een goed plan een random bus in te stappen en die vent kon geen Engels...🤔🙃 Uiteindelijk bleek hij redelijk dicht bij ons hostel te stoppen toevallig haha.

Bij t hostel aangekomen was ik helemaal gesloopt, als je je al niet lekker voelt en zoveel loopt trekt je lichaam dat niet meer (zo'n 10 km). Dus ben ik met serie in bed gekropen, waar ik na zo'n 5 minuten lag te slapen haha. Na een kwartiertje geslapen te hebben kwamen 2 anderen de kamer op en hoorde ik ze praten. We zijn een gesprek begonnen, want ze zijn beide Nederlands🙃 Een jongen en een meisje, beide alleen op reis, waarschijnlijk komen we hen de komende weken nog wel vaker tegen: gezellig!

Rond 18:30 kreeg ik zowaar een beetje trek en gingen we op zoek naar de Koa San Road, hét backpackersstraatje. En ik ben nu al helemaal in love😍 Heel veel kleine winkeltjes met kleding, tassen, sieraden en zoveel meer! Hier komen we donderdag even terug (want met 33 graden ga ik het niet redden met maar 1 korte broek denk ik)😍😍 We zijn een eindje verderop gaan eten. Ik bestelde een soort kip balletjes, dan wist ik zeker dat het niet zoveel was. Maar na 1 hap dacht mijn lichaam al nahh... Toch heb ik gestreden tot 3/4 van mijn bordje haha. Ik voel me al wel een beetje beter, ik ben vooral zo ontzettend moe na zo'n slechte nacht.

Nu lig ik dus lekker met mijn boek in bed om 21:30. Als mijn lichaam het toelaat, is het morgen echt tijd om wat te gaan zien van Bangkok!🤗

Oh en mensen: 2 nieuwe fotoalbums online🤗📷