30 april

30 april 2018 - Bangkok, Thailand

Vanochtend was het dan eindelijk zover, op naar Thailand!🇹🇭 We hadden om 06:30 ontbijt bij t hotel (helaas was ik na 2 happen kotsmisselijk). En om 06:50 zaten we in de taxi naar het vliegveld! Onze vlucht zou om 09:50 vertrekken.

Daar aangekomen was het even zoeken naar waar we moesten inchecken, balie B was dicht, ach we zijn Nepal onderhand gewend. Daarna moesten we onze bagage allemaal op een band leggen en werden ze gescand. Ook werden we gefouilleerd. Allemaal helemaal prima en erg snel!🙃 KTM airport is niet zo groot en alles was dus redelijk makkelijk te vinden, waarna we onze boarding passen hebben gekregen. Van Kathmandu vlogen we naar New Delhi India en vanaf daar naar Bangkok trouwens. We hebben onze bagage ingecheckt en zaten beide onder de 23 kilo (maar net). Nu mochen we 30, maar straks naar huis maar 23. Ohja en ik heb voor de lol even mijn handbagage (mocht 7 kilo zijn) op de weegschaal gezet toen niemand keek en er zsm vanaf gehaald, omdat hij 9 kilo was😂😂 We moesten vervolgens weer een nieuw visum formuliertje invullen, die we moesten inleveren en de einddatum stond daarmee ook in ons paspoort! We hebben nog een half uurtje kaartspelletjes gedaan voordat de gate bekend was. In Nepal hebben ze overal cola en sprite (de fanta is niet te drinken) en nu hadden ze opeens lipton ice tea😍😍 Wel even 7 euro ofzo uitgegeven aan 2 flesjes, maar de laatste roepies moesten toch op. Daarna mochten we boarden bij gate 3 en het vliegtuig stond daarbij recht voor onze neus, maar toch moesten we met een shuttle busje😂😂 En wat nog wel het meest verbazingwekkend was, was dat het vliegtuig op tijd vertrok!🛫 Best raar, want "op tijd" kennen ze in Nepal meestal niet.

Nog even detail, ben de hele dag kotsmisselijk geweest en heb dus al het vliegtuig voedsel moeten missen. Het enige wat ik weg kreeg was water, water en nog eens water...

Nou de vlucht duurde zo'n 1.5 uur en toen kwamen we in New Delhi aan. We konden al best snel het vliegtuig uit, we waren bij de laatste gate (11) maar dachten ach we lopen wel. Er kwamen allemaal mannetjes met van die karretjes naar ons toe, maar wij vonden t wel prima. Het bleek alleen iets verder te zijn dan we dachten😂 (gelukkig hadden we meer dan 2 uur en dus tijd zat). We kwamen na een half uur aan bij de transfer rij, het was erg druk en het mannetje had niet zoveel zin om te werken denk ik en liet ons zo door zonder ons paspoort te zien haha. Nou en nu komt het hoor mensen......! Bij de douane uitgekomen pakte Sas netjes alle electronica uit haar tas (mijn handbagage zat vol met souvenirs) en mochten we zelf rechts door de controle, speciaal voor vrouwen👭. Toen zag ik het al mis gaan, beide tassen stonden niet meer op de band, maar op de grond. En ja hoor: openmaken, want er zat een schaar in. Een schaar zul je denken ? Wat dom zeg, echte blondjes (van binnen dan) op stap... Na de halve tas leeggehaald te hebben, vonden we nog niks en dus ging hij opnieuw door de scan om de goede plek aan te kunnen wijzen. Wij geloofden het nog steeds niet, mijn nagelschaartje zat 100% zeker in mijn toilettas in mijn ruimbagage en Sas had geen schaar mee naar Nepal. Ik mocht even mee komen kijken op het scherm, zodat ik ze wel moest geloven.... Ik zag heeeeel duidelijk een schaar zitten (waarom kwam dit in KTM niet aan het licht???) En ja hoor, inderdaad, Sas had nog een schaar in haar tas zitten hahaha, schaar de prullenbak in dus. Nou vervolgens mijn tas, gelukkig wist ik waar ik naar zocht, nadat de man zei "a lot of coins". Na even gezocht te hebben vond Sas de muntjes die ze als souvenir mee wilden en gelukkig hoefde ze die niet in te leveren (note: terugweg in ruimbagage doen). We hadden niet veel tijd meer en gingen bij de gate wachten, helaas had deze vlucht wel vertraging. Toen we eindelijk mochten boarden duurde het even voordat Sas toegelaten werd met haar noodpaspoort, maar zelfs dat ging verassend soepel.

De vlucht van New Delhi naar Bangkok duurde zo'n 4.5 uur en we zijn ongeveer een half uurtje te laat vertrokken. Er was superveel ruimte vrij, omdat veel mannen verplaatst moesten worden naar de nooduitgang. Nou luxe zeg! Sas had een rij met 3 stoelen voor zichzelf en ik dus ook! Geen ruzie meer om plekjes aan t raam of aan t gangpad haha🤣 Ik was nog steeds hondsberoerd en heb dus de hele reis met mijn ogen dicht muziek geluisterd, waarbij ik af en toe even indommelde. We hadden veel turbulentie, waardoor we toch moesten blijven zitten haha.

In Bangkok aangekomen, was het allemaal even zoeken naar het visa. We stressten wel een beetje, want officieel mag je een visum van maximaal 30 dagen (wij zijn er 31 dagen). Gelukkig hebben we ze kunnen overtuigen dat we binnen 30 dagen terug komen (nah...) en de exacte datum niet weten ivm Sas haar noodpaspoort haha. Daarna moesten we helemaal terug naar band 20, waar toevallig net de bagage van onze vlucht aankwam. Na een kwartiertje kwamen onze tassen al aan🎉 Toen was het alleen nog maar een kwestie van bordjes volgen naar de taxi's. We hebben hier 600 baht voor betaald (jeetje wat lastig rekenen weer...), zo'n 15 euro. Best duur zul je denken, maar het was 32 km en we kwamen langs 3 tolwegen en aangezien het stortregende en onweerde vonden we t wel prima. We slapen de komende 3 nachten in "here hostel", een hostel waar veel Nederlanders zitten vaak. Daar aangekomen werd een kamer toegewezen en we slapen in totaal met 6 meiden, omdat t al laat is weten we nog niet of zij Nederlands of whatever zijn, maar dat vragen we morgen wel even.

Onderhand was het 22:00 en wel tijd om nog even snel (voor Sas dan) wat te eten en te drinken, voordat ik zo lekker in bed duik. We vonden al snel een mac en ivm de regen hebben we daar maar even wat gegeten. Ik kreeg zowaar een cola op en wat frietjes. Nu (22:45) ben ik helemaal gesloopt en is t tijd om terug te gaan naar t hostel😴 Morgen vroeg op naar de ambasade in Bangkok, voor het paspoort van Sas. Oh en ik beloof dat ik morgen echt weer eens mijn foto's update🙈

1. Frans Rothuizen.:
    beterschap Eva.
  2. Wil:
    30 april 2018
    Ik hoop dat je je weer beter voelt😩
  3. Caroline Otters:
    30 april 2018
    Bah misselijk, niet fijn. Hopelijk ben je morgen weer opgeknapt. En ja zeg, schiet eens een beetje op met die foto’s 😛💋
  4. Wobke:
    30 april 2018
    Hoop dat je je gauw lekker voelt en kan genieten van Thailand te beginnen op kao san road (Koa San Road) backpackers straatje veel plezier. Geniet ook voor mij (stiekem best jaloers, niet verder vertellen hè 😉) 💋