19 februari

19 februari 2018 - Pokhara, Nepal

Vanochtend hebben we lekker uitgeslapen. Daarna wilde ik nog even douchen, maar kwam er geen water uit de kraan, dus helaas. Ik heb nog een paar boodschapjes gedaan om mee te nemen naar het gastgezin.

Daarna ben ik samen met René en Eelco, de begeleiders vanuit de maya foundation in gesprek gegaan over stage. Tijdens dit gesprek van meer dan een uur heb ik plannen kunnen maken voor de komende tijd. Ik ga mij focussen op het pedagogisch klimaat in de klas. Dit ga ik klein beginnen door leerkrachten bijvoorbeeld te leren hoe ze complimenten moeten geven (geloof me, voor een Nederlandse docent is dit vanzelfsprekend, maar voor een Nepalese zeker niet!) Ik moet dit natuurlijk nog een beetje uitwerken maar het grootste doel is: veiligheid voor de leerlingen, banden vormen tussen docent en leerling en het belonen ipv straffen. Dit is een grote stap, waarin ik hoop iets te kunnen betekenen voor de school en de komende vrijwilligers.

Hierna hebben we weer lekker 1.5 uur in de bus gehobbeld naar gastgezin. Hier hebben we met de meiden een paar potjes uno gedaan en kwamen we erachter dat morgen de school dicht is. Er is een "strike" morgen ivm de nieuwe regering. Dus een soort staking, alle scholen zijn dicht en er rijd geen openbaar vervoer. Benieuwd wat we morgen gaan doen dus haha.

S avonds mochten we weer lekker genieten van de Dahl Baht. Ik had zo'n honger dat ik het deze keer nog wel lekker vond ook.

Ohja en ik heb een "matras" gekregen, ook wel een iets dikkere deken om op te slapen. Ik heb besloten niet meer te zeuren, mijn blauwe heupen voor lief te nemen en te gaan genieten van kleine dingen in mijn lieve gastgezin (: Ohja een nieuw dingetje om eventjes over te mogen zeuren, Muggen!😭😭😭 En nee ik krijg geen kleine bultjes zoals de meeste mensen, maar plakkaten van 5 bij 5 cm. Dat wordt deet en prikweg smeren voor het leven de komende maanden!

Nu lig ik dus lekker in mijn bedje, want ik ben helemaal gesloopt. De indrukken in Nepal maken je heel moe, ook al doe je op een dag niet zoveel. Is opzich niet erg en alleen maar goed dat ik alles rustig in me opneem! (:

Een korte blog vandaag zonder foto's, van een lekker rustig dagje. Benieuwd wat we morgen gaan doen, lekker rustig aan doen.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Caroline Otters:
    19 februari 2018
    Joooooo, je “matras” is er al😳. Dat is toch wel snel. Vanmorgen zei je nog dat het mss nog wel even zou duren. En morgen weer een dagje vrij. Lekker. Genieten van je matrasje dan maar🤣.
  2. Pappa.:
    19 februari 2018
    He' meiske.
    Goed om te lezen dat alles goed gaat.
    En op wat kleine dingetjes na ,heb je je draai al wel gevonden.
    Kom je met al die vrije dagen wel aan je uren?
    Heb je daar geen vader of zo om het ongedierte te bestrijden ?
    Het is leuk om dagelijks je belevenissen te volgen.
    Ik wens je nog veel fijne dagen en kijk uit naar je volgende update.
    Groetjes.
    Pappa.
  3. Wil:
    20 februari 2018
    Hey meis,
    Wat een goed werkdoel, maar moeilijk!!
    Sterkte daarmee, veel plezier,
    Groetjes uit Wageningen