6 maart

6 maart 2018 - Kaskikot, Nepal

Vanochtend zijn we om 08:00 opgestaan en zijn we om 09:00 gaan ontbijten waar we ook onze schone was moesten ophalen. Wel fijn weer, heerlijk schone was😍 Ik heb heerlijk ontbeten met een fruit smoothie en een baguette met avocado en een gepocheerd ei 😍

Hierna zijn we naar het hotel gegaan om de laatste spullen te pakken voor het gastgezin. Om 11:15 was ik bij de bushalte, maar de bus kwam natuurlijk pas om 11:50🙄. Onderweg zijn we 15 minuten gestopt, ik had eerst niet echt door waarom en niemand kon me dit in het Engels uitleggen. Uiteindelijk bleek dat een meisje de bus uit moest, maar ze was iets kwijt en dat dus aan het zoeken. En ja hoor: ze had het al die tijd in haar hand... Maargoed wel aardig dat iedereen gewoon rustig geduld heeft en de bus er dus lekker op wacht.

Bij het gastgezin aangekomen heb ik even wat gelezen en vervolgens zijn we naar school gegaan. We hadden gepland om wat dingen te gaan doen bij het resource center. Maar de sleutel was weg en dus mochten we een uurtje wachten op de reservesleutel, achja... Uiteindelijk hebben we er toen we de sleutel hadden voor gekozen om het hele lokaal op te ruimen. Op de tafels zat nog plastic, wat de kinderen er de afgelopen weken vanaf getrokken hebben, en dat lag allemaal op de grond. Ik heb de laatste tafel leeg getrokken van het plastic, terwijl Arianne alle tapijten uitklopte. We waren net klaar toen de eerste kinderen voor de deur stonden. Niet precies wat we in gedachten hadden, maar wel fijn om je week in een leeg en "schoon" lokaal de week te kunnen starten.

De kinderen hebben het eerste uur weer huiswerk gemaakt en daarna hebben we tekeningen gemaakt. We hadden a4-papier in drieën gevouwen en een kind moest dan een dieren hoofd tekenen. Het blad vouwde je om en het volgende kind tekende een buik. Het laatste kind maakte de billen en de staart. Dit bleek veel te lastig te zijn, maar de resultaten zijn wel heel leuk geworden haha😂 We hebben nog even buiten gespeeld en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan! Wel weer met de vraag "tomorrow yes?" Ook wel, kom je morgen wel weer??? Zo leuk! Foto's komen later online, mijn internet doet het niet zo goed vandaag.

De dag heb ik natuurlijk afgesloten met Dahl Bhat en om 21:30 viel ik per ongeluk al in slaap hahah. Dus daarom nu maar mijn blog😊 (Waarom ik wakker ben om 02:30? Ik was mijn slaapzak kwijt dus had het even keikoud😂)

1. Pappa.:
    6 maart 2018
    Leuk om te lezen dat je het ondanks muggen en Dahl bat toch wel naar je zin hebt. Groetjes Pappa. XXX.
  2. Anita:
    7 maart 2018
    Met deze nieuwe school ervaringen hoe kijk je nou terug op je Nederlandse stage?
    Groetjes,
    Anita
  3. Gonny:
    7 maart 2018
    Leuk verhaal over die bus. Gelukkig rijdt die hier wat beter op tijd, anders zou de strakke planning hier wel mis lopen. Wat zal het wennen zijn in Nederland voor jou. Hier doen ze daar echt wel moeilijk over als de bus oponthoud heeft omdat iemand bv zijn sleutel/pasje niet kan vinden.