19 april

19 april 2018 - Kaskikot, Nepal

Vanochtend heb ik voor de laatste keer ontbeten met pannenkoeken😭 Morgen mag ik weer lekker aan de rijst🤔😣 Rond 10:10 ben ik naar Thulakhet gaan lopen (note: 1e keer in 2 uur, 2e keer in 2.5 uur) en om 11:30 was ik in mijn eigen gastgezin💪🏻 #trots En Eva zou Eva niet zijn als ze niet onderweg nog even dr broek kapot "viel"😂 (deze mocht toch al in Thailand blijven). Nou het blijft me een weg zeg, elke keer wel iets haha

Eenmaal bij mijn gastgezin bleek iedereen op school te zijn en ben ik daar maar even heen gelopen. Ik kon meteen aan de slag, want vandaag kregen de kinderen hun nieuwe boeken (het begin van het nieuwe schooljaar is aangebroken!) Alle boeken lagen in de bibliotheek van de school gesorteerd op klas (mensen ik ben hier 3 maanden en: ik wist niet dat ze een bibliotheek hadden🤤 Wordt lekker gebruikt dus...!) Hierna ben ik met Arianne terug gegaan naar huis en om 13:30 kwam ook de rest terug, het was wel mooi geweest voor vandaag😂 De eerste week zit er niet echt een verplichting/eindtijd aan de dag enzo haha. Na een pakje chocolade koekjes, wat potjes uno en een paar hoofdstukken van mijn boek, wilden we om 16:15 vertrekken naar het resource center.

Nou gelukkig hebben we dat niet gedaan! De grootste regenbui die ik in Nepal gezien heb kwam namelijk opeens uit de lucht! Echt het begin van de immense moessonregens die nog komen gaan. En als ik nu al kijk naar de schade van 1 bui, wil ik niet nadenken over de gevolgen na elke dag deze buien pfff...🌧🌧 Jammer dat ik op mijn blog geen filmpjes kan uploaden, maar wat ging het ontzettend hard!

Gelukkig was het een korte bui en om 16:45 gingen we toch nog maar even kijken of er nog kinderen zouden komen. We lopen vanaf mijn huis naar school altijd door de droogstaande rivierbedding, nou vandaag was de eerste keer dat ik dacht "nou nu snap ik dat hier in de zomer een rivier loopt", het was echt eilandjeshoppen naar de overkant😂🌊

We hebben lekker met 10 kinderen ongeveer getekend, de kinderen kunnen hier niet zo goed uit hun hoofd tekenen en dus tekenen ze alles na. Het is wel heel knap hoe goed ze dat kunnen! (Helaas was mijn telefoon leeg en de stroom uit en kon ik dus geen foto's maken..) Rond 18:00 kwamen we erachter dat het alweer tijd was om op te ruimen en naar huis te gaan. Na weer heerlijk rijst te hebben gegeten (waarbij ik dood ging omdat ik op een chili stukje beet😭😭😭), viel de stroom voor de 1000ste keer uit...

Nu lig ik dus maar in bed. De hond "puppy" is al een uur non stop aan het blaffen🐶 en staat recht naast mijn raam. Ik denk dat ik maar ga proberen slapen zo met muziek op standje "stappen in Arnhem"😎... Wish me luck😴😪
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl