13 maart

13 maart 2018 - Pokhara, Nepal

Vanochtend stonden we weer mooi vroeg op voor het resource center. Na het huiswerk zijn we met een paar kinderen, 6 meiden, naar een tempel geweest. De tempel is tijdens de aardbeving in 2015 verwoest en er was niet superveel van over. Toch was het mooi om te zien hoe hard de mensen werken om er iets van te maken. En hoe goed de meiden al wisten hoe het allemaal moest (blaadjes om te offeren, schoenen uit, bidden etc.). Daarna wilde ik sinaasappels halen, maar omdat die groen waren, ben ik toch maar voor druiven gegaan, ook lekker.

Om 10:00 zijn we naar school gegaan en hebben we (op de lunch met koekjes na) de hele dag achter onze laptop/tablet gezeten. We zijn namelijk gevraagd om de examens (die zijn komende dinsdag) volledig over te typen. Wat een werk! Ze zijn ook wel een beetje laat ermee begonnen maargoed haha.

Na school kwamen er al snel kinderen voor het resource center. En er kwamen nog meer kinderen en nog meer. Uiteindelijk waren er over de 40 kinderen!!! Jullie begrijpen zeker wel dat van huiswerk weinig gekomen is, het was veel te druk. Na een estafette om de kids moe te maken, hebben we de grote stereo gepakt. Met keiharde muziek aan hebben we de kinderen een nieuw spel bijgebracht, stopdans dus. En oh wat was het geweldig leuk! Als ik eraan denk post ik dit weekend een filmpje online (: De kinderen (en wij) hebben genoten, maar toch moeten we om de tafel voor een oplossing als er weer 40 kinderen komen hahaha.

Na school hebben we filmpjes en foto's gekeken van de bruiloft van maandag en hebben de meiden eindeloos spelletjes op mijn mobiel gedaan. Ik ben wel de dagen van het niet hoeven eten van Dahl Bhat aan het aftellen hoor (nog 2 keer voor de vakantie🎉)! Het is alweer 21:00, dus zoveel bijzonders zal er wel niet meer gebeuren, daarom nu vast mijn blog! Trusten (:

Ohja en in mijn album de foto's van mijn schade na het scooter ongeluk. Nu alleen nog wachten op de kosten van de scooter zelf, ik kom er wel weer bovenop!