11 mei

11 mei 2018 - Surat Thani, Thailand

Vanochtend stonden we vroeg op, om met de mini van opgehaald te worden en vanaf Pai naar Chiang Mai te gaan. Om 09:00 zijn we vertrokken en om 13:00 stonden we op t vliegveld, aardig doorgereden dus. Dit was weer die ene weg met keiveel bochten en onderweg zagen we het dus ook twee keer mis gaan... Ik hield mijn hart even vast toen de chaffeur van ons busje zei na een auto en scooter in de prak, "one gone", of terwijl 1 persoon is overleden...💔 Ook zagen we een vrachtwagen die een stukje de klif af gereden was. Ik begrijp niet dat zoveel toeristen zonder enige scooter ervaring deze weg kiezen om te scooteren pfff... Maarja wij kwamen veilig en wel bij t vliegveld.

Zonder problemen (ohnee ik had mn telefoon in mn zak door de douane, zo dom), kwamen we de douane door. En het inchecken voor de vlucht konden we doen via een automaat en dus ook onze eigen bagage inchecken, keisnel! We hadden geen idee van de kilo's van onze backpack en moesten bij het boeken kiezen tussen 15 en 20 en hebben safe gekozen voor 20. Mijn backpack bleek 14.7 kilo en die van Sas 15.1 haha we zouden t net moeten hebben gered dus, maarja😂

We hadden nog 2 uur over voordat we gingen opstijgen en hebben maar even onze telefoons opgeladen en puzzels gemaakt in mn boekjes (misschien krijgen we ze nog vol, scheelt weer bagage😂). Om 14:45 mochten we boarden en netjes om 15:15 stegen we op naar Surat Thani. We zouden rond 17:00 aankomen en hadden daarna eigenlijk niets geboekt😂 Als het kon wilden we namelijk vandaag nog naar Khao Sok toe. Maar helaas waren de laatste busjes rond 16:30 vertrokken en kunnen we pas morgen gaan.

Ik ben maar snel gaan zoeken naar een slaapplek voor vannacht en voor 14 euro vond ik een tweepersoons kamer in het centrum, prima dachten wij, zal wel niet zo luxe zijn. Met de bus en een stukje tuktuk kwamen we bij ons hotel aan. Toen we de kamer binnen liepen waren we wel even verbaasd hoor! Een keigroot bed, airco, gratis flesjes water, waterkoker, alles schoon, tv (helaas zonder Engelse zenders haha). Veel luxer dan we hadden verwacht! En ook zeker het meest luxe tot nu toe onze reis haha.

Het was onderhand 18:30 en we hadden wel trek, ik had ergens gelezen dat er pizza op 200 meter afstand was nou helemaal prima. De pizzeria zat echter in een joekelsgroot winkelcentrum! Heerlijk hebben we genoten van lipton ice tea met gratis refill (liters ice tea dus 😂) en een pizza! Ook zijn we nog even snel een winkeltje ingedoken, omdat ik de perfecte souvenir zag voor mijn zusje (ik moest echt geen dingen meer kopen maarja...).

In het hotel heb ik maar eens de financiën bijgewerkt 😂 Sas en ik betalen om de beurt en schrijven alles op, zodat we allebei ongeveer evenveel hebben betaald een t einde van de reis haha. Het is nu alweer 22:15 en ik duik lekker met mijn serie Scorpion mijn bedje in!😍 Morgen gaan we met de bus naar Khao Sok, waar een national park zit. We hebben daar nog niet echt plannen gemaakt (het goedkoopste is namelijk om daar te boeken), behalve dat we van zondag op maandag in een hutje op het water slapen🤗 Lekker muggen vangen de komende dagen dus😂 Goodnight voor later😴

P.s. ik beloof dat als ik tijd heb ik eindelijk de foto's er weer eens op ga zetten, maar dat kost zoveel tijd en moet via de laptop van Sas omdat de foto's daarop staan...😥