11 maart

11 maart 2018 - Pokhara, Nepal

Na helaas weer een slechte nacht slaap stonden we om 08:15 op. De hoofdpijn komt in vlagen en merk vooral dat ik heel erg moe ben.

Maargoed we hadden wat dingen die gedaan moesten worden voordat we naar het gastgezin zouden gaan. Dus we zijn op tijd vertrokken en met een croissant in de hand zijn we naar Mahendrapool gegaan. Dit is de winkelstraat waar we normaal niet komen (normaal Lakeside/toeristengebied dus). Hier shoppen de Nepalezen zelf en zijn dus hele andere winkels te vinden. Nadat we gevonden hadden wat we nodig hadden, zijn we naar het einde van Lakeside gegaan. Hier zijn andere winkeltjes dan in de buurt van het hotel en voor de verandering hebben we weer wat souvenirs ingeslagen. We hebben aan het water geluncht met een chicken burger. Daarna zijn we terug gelopen en hebben we de lekkere schone was opgehaald.

Het begon weer flink te onweren en te regenen, dus hebben we stiekem onze hotelkamer iets langer gehouden tot we eruit werden gezet haha. We probeerden afgelopen week om zoveel mogelijk uit het gastgezin mee te nemen naar het hotel, vanaf vrijdag hebben we namelijk vakantie en slapen we dus niet in het gastgezin. Dit zorgde s middags nog voor een uur inpakken en herpakken haha. Daarna hebben we nog even buiten voor het hotel gezeten, gelukkig hebben ze daar een afdak want het ging flink tekeer.

Rond 15:30 zijn we naar de bushaltes gelopen en wilden we nog even pinnen. En ja hoor..... Weer een flinke storing en met geen 1 pas de mogelijkheid om te pinnen pff.. Dus geld een beetje verdeeld en allemaal net genoeg om de bus te betalen vandaag en vrijdag haha. In de veronderstelling dat ik wel weer een uur zou moeten wachten op de bus liep ik naar mijn halte. En, wat een geluk, mijn bus stond klaar én ij had de laatste zitplek😊 Wel fijn met zo'n hoofdpijn dat ik ook nog voorin kon zitten (achterin hobbel je het meeste).

Om 17:00 kwam ik aan bij het gastgezin. En werd ontvangen met de woorden "come eat lunch?!" Uhm oké ja dat kan natuurlijk ook om deze tijd. En de lunch bestond uit een flinke bak popcorn😂 Hierna ben ik even door het dorpje gelopen, omdat er een bruiloft was, blijft leuk om te zien hier. Morgen zou ik mee mogen naar een bruiloft, maar omdat het erg ver (3 uur) lopen is, denk ik dat het verstandig is niet mee te gaan... Omdat ik me nog niet super voel, kan ik beter een dagje rustig aan doen morgen. Om 20:00 was het weer tijd voor Dhal Bhat. Op dit moment krijg ik weer flink veel hoofdpijn en dus ga ik zo maar mijn bed opzoeken. Morgen is er geen resource center en kan ik dus later mijn bed uitkomen, duimen voor een goede nacht slaap dan maar🤞