2 mei

2 mei 2018 - Bangkok, Thailand

Vanochtend hebben we lekker uitgeslapen en heb ik weer heerlijk onder de regen douche gedoucht😍😍 We waren al te laat voor het ontbijt in t hotel en gingen dus op zoek naar iets in de buurt.

Bij een tentje aangekomen heb ik genoten van een strawberry🍓 frappe en een soort kaastosti😍 We hebben toen ook maar meteen een nieuw hostel geboekt voor onze volgende bestemming: Chiang Mai. We zitten daar in het hostel "Dutch guest house", waar dus veel Nederlanders zitten, het personeel Nederlands is én ze onder andere frikandellen hebben😍😍😍😍 (dat mis ik nog wel t meest eigenlijk deze maanden hahaha).

Nou wij gingen op zoek naar de tempel Wat Pho en besloten de bus te pakken. De bus kwam maar niet en dus namen we maar een andere die in ieder geval in de buurt stopte, het was namelijk belachelijk warm vandaag (34 graden met warme wind)🌞🌡 Bij de tempel aangekomen moest ik even een vestje over mijn hempje heen aantrekken en voor zo'n €2.65 mochten we naar binnen. Het was prachtig! Er valt weinig over te vertellen, want de foto's zeggen genoeg😍 Wat een mooie tempel zeg, prachtige (grote!) Boeddhabeelden en mooie gebouwen. Wel valt het op dat het ongelooflijk toeristisch is haha, overal staan bakken waar je geld in kunt doneren voor verschillende doeleinden: scholarship, de funder van de Tempel, de renovatie etc. Oh en je kreeg bij je ticket een kaartje voor een gratis flesje water, ze zijn goed voorbereid op de warmte! Overal binnen stonden gelukkig wel ventilators, want dat was vandaag wel nodig haha

Hierna wilden we naar de tempel Wat Arun (ook wel bekend als "de witte tempel"), ivm een dienst was die alleen pas over 1.5 uur open volgens een local... Dus we hebben maar even wat gedronken in een cafeetje met airco, een aardbeien Italian Soda🤔 Kneiter zoet haha, maar toch wel prima te drinken en hielp vooral tegen de dorst. Na een paar kaartspelletjes besloten we op zoek te gaan naar de veerboot die ons naar de tempel moest brengen. Deze vonden we al snel en voor geen geld (€0.10) konden we naar de overkant!🛳

Bij de Wat Arun aangekomen hebben we een ticket gehaald en heb ik mijn vestje weer aangetrokken. Er stonden er weer veel mooie versierde gebouwen. Ook kon je een trappetje op, waardoor je van iets hoger kon kijken. Maar erg bijzonder was het niet, de hogere trappen waren gesloten en je kon ook niet in de tempel... Een beetje zonde, maar de veertocht vond ik al wel de moeite waard🙃 We gingen weer op weg naar de boot en onderweg hebben we maar even een calippo gehaald🍦 (jeugdsentiment!)

Aan de andere kant van het water gingen we weer op zoek naar een bus, het gaat ons steeds beter af gelukkig haha en na een half uurtje kwamen we heet en bezweet weer aan bij het hostel. Na even te hebben gelezen en te hebben gekletst met onze kamergenootjes, sprong ik nog maar eens onder de heerlijke douche😍 Hier kan ik wel aan wennen zeg! Saskia en ik hebben dus ook besloten onze laatste nachten in Thailand gewoon lekker hier door te brengen (ipv in een duurder hotel wat we eigenlijk wilden)☺

Rond 20:00 besloten we toch maar even iets te gaan eten haha. Sas had een leuk woktentje gevonden, toen we daar aankwamen (iets verder dan we dachten), bleek hij dicht.... In die straat zat ook ongeveer alles dicht, dus iets anders te eten moesten we ergens anders gaan zoeken haha. Vlakbij ons hostel zit een steak house, waar ik lekker origineel kip en frietjes🍟🍗 gegeten heb. Nog steeds heb ik amper eetlust en heb ik weer niets op buiten ontbijt en de helft van mijn avondeten🤔 Wel voel ik me verder prima en drink ik genoeg water, dus t zal wel Goed komen haha.

Omdat we zo laat zijn wezen eten, zijn we terug gegaan naar het hostel. Morgen staan we iets eerder op om van t ontbijt in t hotel te genieten haha. En morgen lopen we nog eens over het leuke straatje Khoa San Road😍 We vertrekken morgenavond pas om 19:35 met de nachttrein, dus we hebben nog bijna een hele dag in Bangkok🙃 Oh en ik heb foto's gepost🤗🤗