9 februari

9 februari 2018 - Kaskikot, Nepal

Voor mensen die ruzie hadden en verdwaalden door mijn geplaatste blog eerder vandaag: ik poste hem per ongeluk haha, hij was helemaal nog niet af! Oh en ik had zojuist weer ruzie... De foto's van 9 februari staan in het album van 8 februari (nou ja dan kijken jullie die van 8 maar nog een keertje hoor Hahaha!)

Vandaag ga ik maar eens te beginnen met de vraag van Anita: hoe warm/koud is het nou hier. Nou het is overdag heerlijk rond de 20 graden (meer in de zon)🌞. En ik ben dus redelijk verbrand in mijn gezicht haha. S avonds en s ochtends vroeg is het maximaal 10, lijkt alleen veel kouder ! Gelukkig warmt het overdag snel op (:

Nou vanochtend was het alweer vroeg dag. Om 06:30 maakte de hond ons wakker met zijn geblaf. Vervolgens hebben we onze spullen ingepakt en onze was, eindelijk lekker wassen dit weekend ! En daarna hebben we ontbijt gehaald. Als het goed is begrijpen mijn gastouders nu dat ik brood wil eten in de ochtend en geen rijst meer dus dat komt volgende week vast goed (:

Vandaag heb ik in de klas gekeken met 5/6 jarigen. De leerkracht was ziek, dus de directeur ving de kinderen op en gaf de eerste les. De kinderen moesten from one to hundred volledig uitschrijven pfff.... Ik moest het vervolgens nakijken en weg was de directeur. Ik merkte dat het een hele drukke klas was, maar wel erg leergierig. Ook zitten er leerlingen in die in Nederland op het speciaal basisonderwijs thuis horen. Een hele uitdaging dus! Maar des te leuker om juist in deze klas aan de slag te gaan volgende week! Ze verwachten van mij vooral Engelse rijmpjes en liedjes, nog even op zoek naar nieuwe uitdagingen dus!

Na school hebben we onze spullen opgehaald en zijn we naar Pokhara vertrokken met de bus.

In Pokhara zijn we naar het Pokhara Java Coffee House gegaan. Waar ik lekker geluncht heb met een tosti en een fruit shake. Vervolgens hebben we daar onze was ingeleverd, die we morgen in de middag kunnen ophalen, ideaaaal.

Dit weekend zitten we in een andere guest house dan normaal omdat de leerkrachten van de HAN in ons hotel zitten haha. Hier zijn we dus naartoe gegaan en jahoor hier heb ik HEET kunnen douchen. Mensen geloof me, iedereen hier is getuige, ik voelde me echt even een van de gelukkigste personen op aarde🤗😇

Na het eten nog even heerlijk in de tuin gechilld. Vervolgens hebben we ontbijt besteld voor morgen yeaaaaas geen rijst!🎉 En daarna zijn we naar de moondance gegaan, een groot restaurant. Hier hebben we samen met alle HAN docenten gegeten op kosten van de pabo! Hier zat een (alcoholisch 1 en zonder 2) drankje bij en ja hoor je raad het al: 1+1 gratis😂 #happyhour en normaal krijg ik er dan 1 en Saskia 1, maar deze keer kregen we de actie voor onszelf: 2 cocktails dus en ze waren lekker !! Oh en ik had kip met aardappels😏

Met de docenten hebben we kunnen kletsen over onze ervaringen en we merkten dat bij iedereen de cultuurschok nu toch wel was doorgedrongen. De docenten gaan komende week alweer naar huis, best jammer, je leert ze hier toch op een andere manier kennen!

Na het eten (21:00) zijn Saskia en ik teruggegaan naar Vagabond (ons hotel dus) en heb ik even met mijn vriendinnetjes in Nederland kunnen skypen (:

Morgen zouden we om 10:00 onze tweede taalles hebben, deze gaat helaas niet door vanwege het overlijden van een familielid van de leerkracht. Opzich is er een klein pluspunt, ontbijt krijgen we nu om 10:00 ipv 08:00. Lekker in bed liggen dus. Saskia en ik gaan nu voor ons wekelijkse serieavondje (Riverdale😍) lekker in bed liggen en zoals het op zn Nepalees gaat: morgen zien we wel weer verder (:

Groetjes uit het steeds warmer wordende Nepal (ik heb wel medelijden met jullie hoor lieve koude kikkertjes!)

1. Frans Rothuizen.:
    9 februari 2018
    Als ik het goed begrijp heb je steeds het weekend om bij te komen en `normaal`te eten , douchen , wassen en slapen of is dat alleen in het begin?
  2. Caroline Otters:
    Hoi Eva,
    Wij vinden de verhalen van je erg leuk om elke keer te lezen. Mijn complimenten hoor zoals je elke dag alles opschrijft. En wat heerlijk dat je de was weg kunt brengen en weer schoon op kunt halen. Kun je mij het adres even geven😀.
    Ik geloof graag dat je de gelukkigste mens op aarde was na die heerlijke warme verfrissende douche. Lekker! Dit weekend even lekker genieten van de gezelligheid en leuke dingen die je gaat doen. Veel plezier.

Groetjes uit Elst xx
  3. Wil:
    Leuk verslag weer. Ik ben niet jaloers😱Het sneeuwt 🤗
  4. Corine:
    10 februari 2018
    Ik kan niet wachten op het volgende verhaal😍