29 mei

30 mei 2018 - Bangkok, Thailand

Vanochtend stond ik om 08:45 al naast met bed, om te genieten van de heerlijke regendouche in dit hostel😍 We hadden gepland om het ontbijt bij het hostel mee te pakken (want die is echt lekker!) En die was maar tot 10:00. Na dit heerlijke ontbijt wilden we naar de "airplane graveyard", het makkelijkst/goedkoopst was om met de boottaxi te gaan, weer een hele nieuwe ervaring! Na bijna in de verkeerde boot gestapt te zijn, stapten wij in de goede. We kochten een kaartje en voor 50 cent per persoon zaten we uiteindelijk zo'n 1.5 uur op de boot! Het was een longtailboot die hard vaarde, waardoor je af en toe nogal nat werd haha. We vaarden langs de arme buurten van Bangkok en Kathmandu kwam toch wel weer even in onze gedachten op...

Aangekomen bij de goede halte, stapten we uit de boot en liepen we door een klein straatje op een nogal afgelegen plek. Opeens stonden we oog in oog met verschillende vliegtuigstukken, wat indrukwekkend! Je kon de vliegtuigen ook in (eigen risico en een hele klim!) En omdat wij via de achterzijde gekomen waren, konden we alles helemaal gratis bekijken. In totaal liggen er zo'n 6 verschillende vliegtuigen en meerdere vleugels.

Ik was na deze ongelooflijk indrukwekkende gebeurtenis wel benieuwd wat nou het verhaal achter deze vliegtuigen was en heb dit dus maar even opgezocht en zal het met jullie delen!🤗 Een zakenman (2010), koopt kapotte, gecrashte en afgedankte vliegtuigen en onderdelen op. Hij laat de vliegtuigen strippen en verkoopt de bruikbare onderdelen weer door. Sinds 2010 wonen er 3 families in/rondom de vliegtuigstukken. Ze hebben de stukken vliegtuig omgebouwd tot een huis, soms een gordijntje, een matrasje en 1 stuk was een heus huis. Ze mogen erin wonen, omdat ze helpen met het verzamelen van de vliegtuigonderdelen, op deze manier zijn ze beter af dan op straat. Ook vragen ze voorbijgangers om entree geld om een beetje rond te komen (ja wij hadden geluk met ons olifantenpaadje)

Na de nodige foto's hadden we het wel gezien en zijn we op zoek gegaan naar iets verkoelende, want het was ontzettend warm! We kwamen uit bij een immens groot winkelcentrum en keken echt eventjes onze ogen uit🤤🤤 We besloten vanaf het winkelcentrum een taxi te pakken naar de nederlandse ambassade, om Sas haar paspoort op te halen. Daar aangekomen bleek de ambassade gesloten (hadden ze dat nergens even kunnen vermelden???😥) Boeddha was jarig vandaag en daarom zat veel dicht (oh en we konden dus ook de hele dag nergens alcohol krijgen, ik vier mijn verjaardag juist graag met alcohol maargoed wie ben ik😂). Toen zijn we maar weer terug gegaan naar het hostel.

Rond een uur of 17:00 kregen we wel honger en besloten we richting de Khao San Road te lopen (weten jullie het nog? Shopstraat😍) om nog wat laatste dingetjes die we echt wilden hebben te kopen. Ook hebben we heerlijke Pad Thai gegeten rond 18:00 (jaja we gaan Thais streetfood echt missen...) en nog even wat gedronken. We zijn daarna met onze series in het hostel gaan chillen. Voor ons doen hadden we nogal vroeg gegeten en dus rond 22:00 zijn we nog even voor een avondwandeling naar de 7 eleven voor een tosti haha! Ik had een lekkere route gekozen langs allemaal steegjes enzo maar het was best leuk😂😂

Deze keer MOETEN jullie natuurlijk even in mijn fotoalbum kijken, omdat het zo ontzettend indrukwekkend was!