29 april

29 april 2018 - Kathmandu, Nepal

Vanochtend hebben we lekker uitgeslapen en na een warme douche zijn we maar op zoek gegaan naar een ontbijtje😊 We hebben een broodje gehaald en onderweg naar de taxi opgegeten.

Het zoeken van de taxi duurde een half uurtje haha en voor 600 roeppie gingen we naar Pattan. We wilden natuurlijk genieten van een nederlandse delicatesse: kapsalon😍 (kip met friet, sla, groenten, veel kaas). Hierheen lopen was ongeveer een uur, dus halverwege hadden we wel zin in iets te drinken. We kwamen bij een café waar je op de 7e verdieping iets kon drinken. Na al die trappen hadden we flink dorst (we vertrouwden de lift niet haha).

We zaten lekker buiten op het dakterras en konden over Kathmandu uitkijken, het blijft niet de mooiste stad, maar van zo hoog is het toch wel een mooie ervaring🤗 Onder het genot van wat te drinken hebben we best lang daar gezeten, we hadden een kaartspel meegenomen en hebben ons dus goed kunnen vermaken haha.

Daarna zijn we doorgelopen naar "the hut", dé plek voor de kapsalon😍 We hebben er maar meteen een cocktail bij besteld, de laatste van Nepal😋 Er kwam nog een Nepalees naar onze tafel en die vroeg of we Nederlands waren. Daarna begon hij in het Nederlands tegen ons te praten, wel leuk haha. Hij had 5 jaar in Nederland gestudeerd en kon dus best een woordje Nederlands, gezellig! Na een heerlijke kapsalon was het 16:30 en was het dus wel tijd om op zoek te gaan naar een taxi.

We hielden een taxi aan en konden voor een goed prijsje terug naar Tamel. Na nog geen 5 minuten werd de taxi aangehouden en kreeg hij een bekeuring (we denken voor oversteken zonder dat dit mocht.... tja misschien toch eens stoplichten🚦??) Na een half uurtje waren we dichtbij het hotel en zijn we even gaan opladen en filmpjes gaan kijken.

Om 20:00 zijn we met Thomas en zijn vriendin en Lara met twee vriendinnen gaan eten bij Pho99, een Vietnamees. Erg lekker🤗 Nu is het 22:15 en wel tijd om langzaamaan naar t hotel te lopen. Ik ben helemaal gesloopt en morgenochtend gaat de wekker om 06:00. De laatste spullen moeten ook nog ingepakt worden😴

Morgen is het eindelijk tijd: Thailand😍🇹🇭

1. Caroline Otters:
    29 april 2018
    Zo’n eind lopen voor een kapsalonnetje😳? Dan heb je er wel heel veel zin in gehad🙃. Hoop dat ie lekker was. Voor morgen nogmaals een goede reis en veel plezier 💋
  2. Anita:
    29 april 2018
    Hé Eva ook van ons een goede reis naar Thailand toe gewenst. Ben benieuwd hoeThailand verschilt van Nepal misschien zijn er ook wel weer overeenkomsten. Vanaf morgen lezen wij jou verhalen een weekje vanuit Madeira. Ook leuk. Gaan wij ook aan de cocktails. Schijnt bij vakanties te horen😂 Groetjes
  3. Ursula:
    Hoi Eva,
    Veilige vlucht morgen samen met Sas.
    Geef je haar een kus en knuffel van ons 💋
    Benieuwd naar het volgende reisverslag.
    Groetjes Urs
  4. Wil:
    30 april 2018
    Fijne vakantie, hopen dat je nu heel blijft!