27 februari

27 februari 2018 - Kaskikot, Nepal

Vanochtend stonden we weer om 06:40 naast ons bed en zijn we naar het resource center gegaan. Het opstaan zo vroeg is wel verschrikkelijk zeg😥😥 Ook al waren ze om 05:30 (!!!!!!) alweer aan het werk aan de nieuwe kamer. Maargoed resource dus, er waren 13 kinderen vanochtend. We hebben na het huiswerk een bord gemaakt met "welcome to the resource center" en daarna wat spelletjes gedaan. Daarna heb ik lekker ontbeten met sinaasappels, ik mis het fruit wel hoor. In Nederland eet ik minstens 1 stuk fruit per dag en hier moet ik er echt naar op zoek (op de mini bananen uit de tuin na)...

Ik ben pas rond 13:00 naar school gegaan, want ik heb eerst een deel van mijn tentamen die ik binnenkort moet inleveren afgemaakt. Na de lunch zijn we verder gaan werken aan activiteiten voor de bso, waarbij we bolletjes wol hebben gemaakt (wat een werk, alles wat we hadden gekocht zat in de knoop!) Wel hebben we wat dansen gekeken. De kinderen krijgen bijna geen les meer afgelopen week, dus is het voor mij ook lastig om les te geven. De hele school staat in de ban van Parents Day vrijdag en de kinderen blijven maar zingen, dansen en acteren. Erg leuk om te zien, maar wel zonde van de kostbare lestijd. Achja ik heb nog maar een half schooldagje te gaan.

De bso was vanmiddag weer druk bezet met zo'n 17 studenten en zelfs hier was de spanning van Parents Day te merken. De kinderen hadden de rust niet om huiswerk te maken (en de meesten hadden waarschijnlijk ook geen huiswerk) en wilden maar al te graag dansen. Nou vooruit dan maar, we hebben ons programma losgelaten en Arianne is met een paar kinderen gaan dansen en ik heb met andere kinderen gepuzzeld en spelletjes gedaan. De tijd vloog voorbij en voor we het wisten was het alweer 18:30 en tijd om naar het gastgezin te gaan.

Hier kwamen de meiden en onze gastmama gezellig om onze kamer om al onze spullen te bekijken en te kletsen haha. Hilariteit alom omdat de moeder plots scheermesjes ontdekte. Ja leg dat maar eens uit hier hahaha🤔😂 Ze vonden het maar raar, waarom moet je je benen scheren??? En elke keer als ze komen bekijken ze al mijn foto's en moet ik weer opnieuw vertellen hoe het nou allemaal zit. Wie is familie? Wie zijn vriendinnen? En wie is nou mijn vriendje? (we hebben maar 1 foto samen dus de vraag is een beetje overbodig maargoed haha).

Morgen is het weer vroeg dag voor de bso en Eelco van de Maya foundation (een Nederlander dus) komt bij ons kijken hoe we het doen. En s middags is het tijd om terug te gaan naar Pokhara en ons langzaam klaar te maken voor Holi Fest donderdag😏😏 Zoveel zin in en zo benieuwd naar hoe dat gaat zijn na alle verhalen die ik erover gehoord heb, moet het een bijzonder leuke gebeurtenis zijn.

1. Edwin:
    28 februari 2018
    Hi Eva, Veel plezier morgen op de waarschijnlijk kleurrijkste dag van je verblijf!