26 februari

26 februari 2018 - Kaskikot, Nepal

Vanochtend was het weer vroeg dag pff. Het resource centre gaat om 07:00 open en het was droog, dus mooi op tijd op. Nouja ik was toch al wakker, want ze beginnen met werken aan een nieuwe kamer hier rond 06:00, mooi op tijd.

Er waren vanochtend 11 kinderen en we hebben een rekenspelletje gedaan die ik zelf gemaakt heb. De leerlingen vonden het in het begin even wennen, een coöperatieve werkvorm, maar bij de derde keer ging het keigoed. Ze hadden een plaatje en een getal vast en moesten evenveel op het plaatje hebben als het getal dat ze hadden. Ze moesten in stilte "overleggen" wie welk kaartje nodig had en op die manier dus ruilen. Daarna hebben we er nog een memory van gemaakt, dit vonden ze ook erg leuk.

We zijn terug gegaan naar het huis om te ontbijten en om 10:00 terug gegaan naar school. We hebben een paar lessen gekeken en even bij het dansen, erg leuk om te zien dat het steeds beter gaat. Het is bijna parents day en dan moeten de dansen perfect gaan voor alle ouders om te zien! De kinderen moeten er hard voor werken, maar vinden het wel superleuk om te doen. Sommige kinderen voeren een stukje drama op, natuurlijk niet te begrijpen voor ons in het Nepalees haha. Ook hebben we een planning gemaakt voor elke dag in het resource centre, zo weten we wat we moeten voorbereiden en welke materialen we nodig hebben.

Het is vandaag trouwens erg warm (27 graden) en de zon schijnt volop. Doordat het lekker weer is, zijn ook de besneeuwde bergtoppen weer te zien, heel gaaf! Na de lunch zijn we even terug naar huis gegaan om wat voor onszelf te doen anders worden onze dagen wel heel lang (07:00/18:30) En hier heb ik even aan mijn schoolopdrachten gewerkt, want dat moet ook in Nepal gebeuren helaas. Nog 2 deeltoetsen die ik moet halen, de ene is een verslag die ik 15 april moet inleveren en de ander een herkansing die ik pas eind augustus mag maken. Als ik het verslag in april haal mag ik zeker over naar mijn afstudeerjaar, dus best belangrijk! De laatste les van de dag zijn we nog even bij het dansen gaan kijken.

Na school was het weer tijd voor het resource center, rond 16:45 kwamen de eerste kinderen. Ze hebben even huiswerk gemaakt en daarna hebben we vlaggetjes gemaakt om het resource center op te vrolijken (foto's vergeten te maken, maar morgen gaan we ermee verder!) De kinderen vonden het superleuk! Er waren ook 17 leerlingen, best veel al. En rond 18:30 gingen de laatste ook pas weg met de worden "you come resource center tomorrow yes???" Dan weet je weer waarvoor je het doet (:

Vanavond weer lekker genoten van Dahl Bhat, eigenlijk geniet ik alleen van de aardappels maar dat maakt niet uit. Een echte Hollander eh😉 S avonds is het te koud om nog buiten te zitten en een woonkamer is er niet, dus zo maar weer op naar mijn bedje (oh de plank voelt nu wel als een redelijk bed, gelukkig wen ik eraan)