21 mei

21 mei 2018 - Tambon Ko Tao, Thailand

Vanochtend was ik om 09:00 alweer wakker. Vandaag stond een dagje snorkelen op de planning met een georganiseerde tour! Ik werd alleen wakker van stromende (lees: tropische bui) regen en onweer. Maar volgens het hostel zou de trip wel gewoon door gaan! Gelukkig was dit ook het geval en stond de taxi om 10:50 voor de deur! We moesten nog even wachten en na wat uitleg stapten we om 11:30 met 21 mensen aan boord van de boot!🤗

Eerst zijn we naar het eiland Ko Hang Tao gegaan, hier hadden we 2 uur de tijd. Eerst zijn we begonnen in de hell door naar het view point met prachtig uitzicht te lopen! Dit waren ontzettend veel traptreden en helemaal gesloopt kwamen we boven aan! Het uitzicht was adembenemend, maar er echt van genieten konden we niet. Er zaten OVERAL muggen, echt honderden. Alle toeristen maakten "de" standaard viewpoint foto (ik dus ook, zie fotoalbum) en vertrokken zo snel mogelijk weer naar beneden!

Beneden aangekomen hadden we het zo ontzettend warm dat we snel met onze snorkels het water in zijn gelopen. Dit lopen was wel heel moeilijk door het koraal wat overal ligt en grote sneden veroorzaken... Toen we eenmaal konden zwemmen kon ik eindelijk voor het eerst snorkelen! Het was wel even wennen maar zo ontzettend gaaf!😍

Na wat gedronken te hebben vertrokken we vervolgens naar Mango Bar. Hier viel het snorkelen een beetje tegen, het koraal was mooi maar er waren weinig vissen te zien. We kregen daarna een heerlijke lunch op de boot en vertrokken naar de derde snorkelplek.

De naam van deze plek ben ik helaas vergeten oeps, maar dit was zeker 1 van de mooiste! De gids zwom mee en kon daardoor veel aan ons vertellen! Zo mocht ik koraal aanraken en opeens veranderde dat stukje van bruin naar wit, zo gaaf! Op naar de vierde plek: Aoh Leuk. Dit strand zijn we al eens geweest en ook hier was het snorkelen weer heel mooi! Langzaamaan werden we wel ontzettend moe, snorkelen vreet energie!

Op naar de laatste plek: Shark Bay. Ja de kans dat je hier dus haaien tegenkomt is aanwezig, maar wel erg klein... Wij zijn ze dan ook helaas (Of gelukkig) niet tegengekomen haha. Toch was het snorkelen ook hier weer zo leuk😍😍 Dit gaat op mijn lijstje "gaafste dingen die ik in mijn leven heb gedaan"!

Met de taxi werden we terug gebracht naar ons hostel, vannacht hebben we een tweepersoons kamer ivm overboeking voor hetzelfde geld als de gemeenschappelijke kamer van afgelopen dagen, heerlijk! Na een heerlijke douche (want wat voelde ik mij vies haha) zijn we uit eten gegaan met Thijmen (1 van de studenten die mee was naar Nepal en toevallig op dezelfde plek nu) en Laura. Daarna zijn we naar de kamer gegaan en hebben we onze tassen opnieuw ingepakt haha.

Morgen staat een 9 uur durende reis op het programma van Sas en mij. Op naar Phuket! (En even huilen dat we om 05:30 opgehaald worden...) Slaaplekker😴