20 maart

20 maart 2018 - Kathmandu, Nepal

Het was helaas geen tamme eekhoorn🐿, hij liep inderdaad langs tussen de mussen door haha, dus best vergelijkbaar met de mussen in Nederland!

Vandaag was het voor de verandering weer eens veel te vroeg, 06:30 dus pfff😴😴. Om 07:00 konden we ontbijten in het hotel, want om 08:30 moesten we weer bij het consulaat zijn. We hebben dus maar weer gezocht naar een taxi🚕 met een chauffeur die het wel een beetje raar vond dat we weigerden meer dan 650 te betalen net als gisteren hahaha, maargoed toch lukte het.

Bij het consulaat waren we meteen aan de beurt gelukkig. En al snel was alles geregeld en mochten we met het paspoort van Saskia (stap 1 done✅) naar de immigration office toe. We besloten daarvoor ook maar een taxi🚕 te nemen, dit duurde keilang omdat niemand een idee had waar het precies was... Nouja goed daar aangekomen om 09:30 kregen we te horen dat het om 10:00 open ging en niet om 09:00 zoals ons verteld was...😥 Goed, wij dus maar een drankje doen🍨. Om stipt 10:00 stonden we voor de deur en na inschrijving mochten we naar binnen. Hier moest Saskia (alweer) al haar gegevens intypen op een apparaat om zo een nummertje te krijgen. Om 10:00 was het gebouw open, maar was nergens personeel te bekennen zucht...😥 Nou oké dan om 10:30 begon er eindelijk beweging in te komen en gingen de hokjes open, haast kennen we hier niet! We stonden vooraan en waren dus meteen aan de beurt. Op het moment dat we daar stonden met Sas haar noodpaspoort en een Engelse brief van het consulaat hadden we al door dat het mis ging... De man keek namelijk wel heel raar🙄. En ja hoor, die man liep ermee weg om te overleggen. We mochten doorlopen naar verdieping 3 en werden daar verder geholpen (6 trappen dus). Daar printen ze wat formulieren en leek alles geregeld. We moesten alleen even (6 trappen) naar beneden om 2 dollar te betalen voor het overschrijven van het visum. Eenmaal boven (6 trappen ja😴😫) kregen we de vraag "waar is het politie rapport?" Ja uhh mensen hallo, die kregen we vrijdag in Pokhara niet mee ivm dat we geen paspoort konden laten zien, zucht... oké wat nu... Ja ga maar naar de toeristen politie👮🏽‍♂️ om je rapport (met alle aangiften) op te halen. Daar aangekomen na een half uur lopen gingen ze bellen met Pokhara en kwam het razendsnel onze kant op (ja het duurde oprecht maar 5 minuten😊). Wij denken "zal het geluk eens met ons zijn en zou het snel geregeld worden?"🤔 Wij krijgen het formulier te zien en nog niet eens de helft van wat Saskia kwijt was stond erop. We hebben afgelopen vrijdag namelijk alles opnieuw ingevuld. En ja hoor: dat formulier was kwijt in Pokhara, hoe dan?????😥😥 Nou weer opnieuw invullen dus nadat we daar al ongeveer een uur zaten te wachten✒. Gelukkig was alles daarna snel geregeld (stap 2 politierapport👮🏽‍♂️✅) en konden we terug naar de immigration office voor het visum. Daar aangekomen (ja hoor je raad het al, 6 trappen op😥) kregen we snel de stempel en was eindelijk stap 3: visum voltooid✅ Onderhand was het 13:00 en zijn we dus 5 uur met alles bezig geweest.

We besloten om een taxi te pakken naar Swayambhunath temple te gaan. In de volksmond en onder de toeristen bekend als de monkey temple. Toen we daar aankwamen vielen de traptreden toch een beetje tegen hahahaha, bleken er ook meer dan 300 te zijn. Maargoed beneden kwamen we al allemaal aapjes tegen😍🐵 Ook allemaal baby aapjes😍 Uiteindelijk na een half uur met 20 pauzes kwamen we boven en mochten we voor 200 roeppie per persoon de temple op. Hier waren allemaal souvenier kraampjes en hebben we kloksgewijs natuurlijk (verplicht) een rondje gelopen en naar het offeren gekeken. Daarna zijn we naar het hotel gelopen en daar waren we rond 15:30 helemaal kapot.

In het hotel zijn we even uit gaan rusten op bed met ons boek. Daarna zijn we nog even een rondje in Kathmandu gaan lopen op zoek naar een ATM (pinautomaat), na 4 pinautomaten hadden we eindelijk geld. Toen zijn we naar een restaurantje gegaan waar ik Fish and Chips heb gegeten en we nu bezig zijn aan onze tweede cocktail🍸 Hierna gaan we terug naar het hotel om ons bed in te duiken, de bus naar ons thuis (Pokhara dus) vertrekt morgen om 07:30 yeaas😴

1. Caroline Otters:
    20 maart 2018
    Laat me raden. Jullie kunnen geen trap meer zien🤪🤪. Maar geluklig is alles gelukt. 💋