20 februari

20 februari 2018 - Gandaki, Nepal

Ik heb een matras gekregen... Nou ja matras? In Nederland zouden we het gewoon een deken noemen, maargoed het ligt iets beter dan het matje ervoor. Nu zal ik het er maar mee moeten doen. Vandaag ben ik alweer 20 dagen van huis weg, nog maar 100 dagen te gaan, ik wil wel graag terug komen in de zomer en in de zon hoor! De tijd vliegt, maar er valt nog zoveel te zien en te beleven hier en in Thailand. Het zijn nog maar zo'n 20 dagen stage, alle vrije dagen, feestdagen en vakanties niet meegerekend.

Vandaag was dus een vrije dag. Ik heb slecht geslapen, dus ben tot 09:00 in bed blijven liggen. Hierna heb ik mezelf ertoe gezet om mee te eten met het ontbijt, yes Dhal Bhat. Het gaat er opzich wel in, maar ik kan gewoon maar zo weinig eten. Wat voor de mensen hier vaak een teken is dat ik of ziek ben, of het niet lekker vind. Ik ben dus druk bezig met elke dag uitleggen dat dit zeker niet het geval is... Hierna hebben we besloten een rondje door het dorp te lopen. We zijn een uurtje onderweg geweest, want het was zo ongelooflijk warm.

Op zo'n vrije dag als vandaag, wat doen de Nepalezen dan vroeg ik mij af. Nou eigenlijk erg weinig, de kinderen vervelen zich en lopen maar wat rond op straat. Soms doen ze een spelletje of helpen ze hun ouders. De vrouwen zijn aan het werk op het land, bij de dieren of ze doen de was. Sommige mannen helpen mee en sommige mannen, zoals mijn gastvader, vertrekt maar weer eens op de scooter naar Pokhara. Op dit soort dagen is er geen vrachtverkeer en geen openbaar vervoer, dit maakt het dus redelijk rustig op de weg.

Ik heb vandaag nog maar eens in mijn adventures boekje gebladerd en gelezen wat mijn lieve vrienden en familie in Nederland hebben geschreven. Erg leuk en voor de mensen die schreven geniet in Nepal, dit doe ik zeker! De kruiswoordpuzzel die Eline en Anouk hierin voor mij gemaakt hebben is ook eindelijk af haha. Ik heb van mijn schoonouders een doosje vol inspiratie gekregen, dit is een doosje vol met spreuken. Bij deze spreuken schrijf ik nu elke keer een stukje, echt super leuk. Zo denk je opeens heel anders over een gesprek die je hebt gevoerd bijvoorbeeld na. De eerste spreuk staat bij de foto's van vandaag!

De rest van de middag heb ik een beetje gelezen, gepuzzeld en geschreven. Oh en ik heb eindelijk mijn foto's in mijn kamer gehangen, maakt het gelijk gezellig! (: Tussendoor kregen we nog een mini banaan, kei lekker waardoor ik vergat om een foto te maken helaas😂

Tijdens de dahl bath heerlijk genoten van een super grote spin (grootste die ik ooit heb gezien). En nu heerlijk in bed! Vergeet de foto's niet te kijken vandaag (: