16 april

16 april 2018 - Gandaki, Nepal

Namaste! Dit wordt een korte blog vandaag, want wat hebben we vandaag eigenlijk gedaan? Nou uhh niet zoveel haha🤔😂

Vanochtend hebben we voor onszelf thee gezet, omdat we moesten wachten op de gastmama voor ontbijt (we kunnen natuurlijk niet onze eigen pannenkoeken bakken🤔) Rond 10:15 waren we er dus van aan t smullen😍 Het was vandaag moederdag in Nepal en Nepal zou Nepal niet zijn als dit niet gepaard ging met een mooie rode rijst tika op ons voorhoofd🤗 Alle vrouwen krijgen cadeautjes, ook als het je eigen moeder niet is. Dus voor de oma en de gastmama hadden wij een cakeje meegenomen uit Pokhara (: In Nepal is het niet gebruikelijk om cadeautjes uit te pakken, of te laten zien dat je er blij mee bent. Maar stiekem wisten we wel dat ze het lekker vonden😜😜

Hierna zijn we op het dak gaan liggen met onze puzzelboekjes en leesboeken. Maar na een uurtje hebben we dit in de kamer voortgezet, het was veeeeeel te heet buiten!🌞

Tussen de middag moesten we onze eigen noodles maken met ui en ei, omdat de gastouders naar Pokhara zijn om haar moeder op te zoeken. We hebben heerlijk gegeten😍🤗

Daarna maar weer even wezen puzzelen, lezen en serie kijken. En rond 17:30 heb ik genoten van een hele warme douche😏😍 Om 19:00 werden we gehaald om te eten, de gastouders zijn nog niet terug en dus aten we bij opa en oma. Erg gezellig, maar het blijft lastig, zij kunnen namelijk helemaal geen Engels. En veel verder dan "het is lekker" "ik heb genoeg" en "dankjewel" kom ik helaas niet in Nepali haha

Het begon weer heerlijk te regenen en te onweren⛈... Daarom liggen we maar vast op bed, zonder stroom natuurlijk, vandaar deze vroege blog (mocht mijn mobiel uitvallen). Nu lig ik genietend van de onweer en de keiharde regen op het dak in bed en probeer ik het geluid van mijn serie te horen haha. Wel fijn dat het buiten nu even lekker afkoeld! We horen net dat de kinderen morgen waarschijnlijk ook hier nog niet op school zijn, lekkere communicatie weer😂 Achja we gaan het zien morgen! Er is vast genoeg te doen, want Thijs (uit de groep) is jarig en dat gaan we natuurlijk zelfs in dit mini dorpje gezellig vieren!🎉🎊🎈 Subha Ratri ! (Slaaplekker) 😴