15 februari

15 februari 2018 - Gandaki, Nepal

Vanochtend was het weer erg vroeg dag door de hond die mij wakker blafte. En geloof me ik ben nog nooit met zoveel pijn opgestaan en zo weinig geslapen. Mijn rug en schouders zijn helemaal kapot van het bed/de plank. Mijn benen zijn bont en blauw. En mijn hand en enkel zijn ook blauw geworden. Oké wel weer genoeg gezeurd voor vandaag.

We hebben met noodles ontbeten om de rijst maar weer te vermijden. Vervolgens zijn we om 10:00 naar stage gegaan. Hier hebben we eerst een les Engels gekeken, maar halverwege moesten de leerlingen naar dansles. We zijn meegegaan en het was zo leuk om te kijken. Hierna hebben we dus een uurtje bij verschillende dansen gekeken. Daarna werd het wel tijd om iets te gaan doen, we besloten om loco in te zetten bij de lower kinder garten. Met vier leerlingen zijn we aan de slag gegaan en ondanks dat het met handen en voeten moest, snapten ze het snel en ging het erg goed. Saskia heeft loco zelf vertaald in het Engels en ik mag er een paar op mijn stage houden om met de kinderen te doen. Het is een soort rekenspel, waarbij de leerlingen leren tellen in het Engels en leren ordenen, erg leuk dus. Hierna hebben we de leerlingen elastieken geleerd, bij Saskia haar stageschool waren de leerlingen veel meer betrokken en dus heb ik besloten het elastieken aan haar mee te geven. Mijn kids hebben al springtouwen etc, de kinderen bij Saskia hebben geen speeltoestellen en alleen 1 kapotte bal.

Na de lunch (soort zoet brood, keilekker) zijn we naar de 7e class gegaan (6 meiden van 13 tot 15 jaar). Hier hebben we ze een paspoort laten tekenen met naam, leeftijd, land, je huis tekenen en jezelf tekenen. We kwamen erachter dat ze helemaal niet wisten op welke datum in de Engelse kalender ze jarig waren. Voor de meiden hebben we dit opgezocht en dat vonden ze natuurlijk erg interessant. Daarna hebben we nog een uurtje bij verschillende dansen gekeken, erg knap wat de kinderen al kunnen. Over 2 weken hebben ze een soort optreden waarbij elke klas een dans doet, vandaar deze oefendag.

Na school hebben we nog eventjes buiten gezeten met een puzzelboekje en een paar potjes uno met Mammota, het meisje uit mijn gastgezin. Toen het donker werd zijn we een film gaan kijken, ook koelt het erg snel af buiten, dus in bed is de beste oplossing haha. Na het eten zijn we terug naar bed gegaan, alledrie kapot... De vraag is of het van het bed is, van het weinig slapen of in mijn geval van het vallen? Filmpje afkijken nu en dan een poging doen tot slapen (zo moe als ik nu ben zal het op mijn plank zelfs wel lukken om te slapen, de vraag is alleen voor hoe lang).

Mijn doel dit weekend is een oplossing vinden voor het bed, want dit houd ik niet nog 2.5 maand vol. Morgen is weer een vrije dag (feestdag) en vertrekken wij vroeg naar Pokhara om in de middag 3 studenten op te halen bij de bus (waaronder Anouk, yesss!). We zijn t/m maandag vrij, ivm democracy day op maandag), lekker lang en rustig weekend gaat het worden dus😍