15 april

15 april 2018 - Gandaki, Nepal

Vanochtend had ik sinds lange tijd weer eens een ijskoude douche in het hotel😭 Maarja daarna heb ik heerlijk gebruncht rond 11:00, waarna we gauw terug gegaan zijn naar het hotel, eigenlijk moesten we om 12:00 uit de kamer. Je raad natuurlijk wel dat dat niet lukte en pas 13:30 is gelukt😂😂 (het hotel zal wel blij zijn als wij weg gaan hahaha)

Daarna heb ik mijn "even voorstellen" formulier voor mijn afstudeerstage afgemaakt en opgestuurd. Als ik voor 1 juni te horen krijg of ik mijn laatste tentamen gehaald heb, is de kans het grootst dat ik mijn afstudeerstage mag lopen op de basisschool die ik wil volgend jaar (en dan ben ik over dus), nog even afwachten dus...🙏 Ook hebben we nog even een ijsje gegeten, want wat was het weer warm vandaag (30 graden), komende week blijft het 30 tot 33 graden overdag, dus hopelijk bruinen we vast wat bij voor Thailand!🌞🌞

Rond 15:15 hebben Saskia en ik de laatste spullen gepakt en hebben we de bus genomen naar Zero. Vanaf daar de bus naar Naudanda. Het blijft een lange busrit van totaal zo'n 1.5 uur, terwijl mijn gastgezin maar 45 minuutjes is ofzo haha. Want ja: vandaag tot woensdag logeer ik voor een laatste keer in Adhikaridanda bij Saskia🤗 Mijn stageschool heeft zeker tot woensdag nog vakantie, dus ik kan mij maar beter hier nuttig maken haha. Vanaf Naudanda was het nog zo'n half uur lopen naar beneden. 2 weken geleden was ik nog hier en was die route prima te doen. Maar nu was het bagger, heel glad en nat en veel losliggende stenen. Je merkt dat het weer van afgelopen weken niet echt mee geholpen heeft (wat ben ik benieuwd hoe het eruit ziet tijdens de moessonregens in mei pfff!)

Vandaag kwam pas echt het besef. Over 15 dagen (om deze tijd) zitten wij al in Thailand! Jeetje wat vliegt de tijd ontzettend!⌚⏳ Want over 46 dagen vliegen we zelfs alweer naar Nederland terug!🤤 Blíjft zo'n raar idee dat we hier dan 3 maanden gezeten hebben! En ondanks het verschil met Nederland, ga ik een heleboel hier echt wel missen! (En dingen in Nederland ga ik ook meer waarderen, bijvoorbeeld het ov haha)

Het is nu tijd voor een filmpje en dan lekker naar bed. In de gastgezinnen is de dag eigenlijk voorbij na het avondeten (vandaag ging de Dahl Bhat er prima in🤗🤗), dus dan gaat iedereen iets voor zichzelf doen en zijn bed in😴 Morgen is trouwens nog wel een vrije dag, het is dan namelijk moederdag. De gastmama zal er dan alleen niet zijn, ook die moet naar haar eigen moeder. Het is hier best wel een groot ding, bijna een verplichting te noemen. Wij geven mama meestal wel een cadeautje, maar zoveel meer waarde hechten wij er thuis niet aan. Ik ben natuurlijk altijd lief voor mama😜😝 Morgen dus maar even kijken hoe wij onszelf hier vermaken! (Gokje: dakterras😍) Slaaplekker!🤗😴

1. Josien Manen:
    16 april 2018
    Ik snap niet hoe je het ov hier (en dan vooral de ns) kan waarderen...
  2. Anita:
    17 april 2018