14 maart

14 maart 2018 - Kaskikot, Nepal

Voor de verandering was het vanochtend vroeg dag. En als je dacht dat 06:30 elke dag vroeg is.... Onze lieve hond "Puppy" vond het nodig om vanaf 04:30 tot 07:00 te blaffen, well thanks...

Nouja vol goede moed gingen we veel te laat (we MOESTEN toch wel even thee drinken voor we gingen) naar het resource center, vandaag stond het maken van sprookjes voor een poppenkast op de planning en kwam Eelco kijken naar deze activiteit. Daar aangekomen schrokken we wel een beetje, gisterenmiddag waren er 40 kinderen, maar in de ochtend zijn het er meestal wel minder. Maar vanochtend waren het er weer zoveel! De helft had geen huiswerk en hebben we meteen maar weggestuurd, dit klinkt streng, maar als ze lopen de klieren schiet niemand daar iets mee op. Ik bleef in het huiswerklokaal terwijl Arianne buiten maar een spelletje ging doen. Om 08:00 waren de laatsten klaar en wilde ik de poppen gaan maken. Ik zag wel even op tegen de organisatie, want hoe ging ik dit nou met 40 kinderen doen? Eelco kwam als mijn redding en zei dat moet je niet eens proberen, pak lekker een klein groepje. Zo begon ik met 10 kinderen en eindigde ik alsnog met 25. Het was een chaos, maar oh wat vonden ze het leuk! Een georganiseerde chaos is eigenlijk een beter woord, iedereen wist wat hij aan het doen was en wachtte geduldig op hun beurt. De laatste 5 minuten mochten een paar kinderen nog een poppenkast voorstelling geven, hilariteit alom. Maar je snapt natuurlijk wel dat dit lang niet altijd mogelijk is (nu zijn we met zijn tweeën, maar als wij weg zijn staat hier iemand alleen).

Daarom hebben we tijdens het ontbijt maar even nagedacht over oplossingen. Ik ontbeet met de rest mee met heerlijke ahum rijst, omdat ik dit weekend niet kon pinnen heb ik dus geen geld meer voor fruit 😭. Het idee is eigenlijk dat het geen probleem moet zijn dat er 40 leerlingen zijn, omdat ze dus zo enthousiast zijn dat ze allemaal komen. Het probleem is vooral het huiswerk maken... We hebben besloten om te gaan proberen om in de ochtend huiswerk te maken en in de middag spelletjes te doen. Zo zijn alleen de gemotiveerde leerlingen in de ochtend welkom en bedenken we grote spellen voor in de middag. Benieuwd of dit daadwerkelijk doorgevoerd wordt (dit zou de directeur regelen) en of het werkt.

De rest van de dag hebben we gewerkt aan het uittypen van de examens en heb ik aan mijn eigen tentamen gewerkt. Ook heb ik gewerkt aan het activiteiten boek, het boek die wij hier na onze stage achterlaten voor de volgende die het stokje overneemt. Het is wel lastig, dit moet natuurlijk helemaal in het Engels gemaakt worden.

Bij het resource center hadden we natuurlijk weer veel kinderen verwacht. Maar op het moment dat we begonnen werden het er meer en meer. Ik bedacht me dat ik maar eens ging tellen en het bleken 55 (!!!!!!) kinderen te zijn! Het lokaal was veel te klein, kinderen zaten op de grond en hadden een mini stukje om huiswerk te maken. Maar gezellig was het wel haha. Na 45 minuten hard werken was het natuurlijk tijd om wat actiefs te doen en hebben we maar weer lekker gedanst vandaag.

Na school heb ik maar even in "in de wildernis" gelezen en heb net het eten weer op. We hadden vandaag een "toetje" gemaakt door Mammota (10 jaar). Limoen met zout en suiker🤔 Nou t was lekkerder dan het klinkt hahaha. Ik duik zo maar mn plank op. Lekker met een spin zo groot als mijn hand op de muur in mijn slaapkamer👌🏼 Wish me luck. Als er morgen geen blog is ben ik opgegeten!😥

1. Dineke:
    14 maart 2018
    Good luck. Dapper van je om toch te gaan slapen met zo'n monster in de nabijheid.
  2. Caroline Otters:
    14 maart 2018
    Wat leuk. Er komen steeds meer kinderen. Jullie hebben een positieve invloed daar. Ach, en dat monstertje zal ook wel willen slapen. Zal zo’n vaart niet lopen. Maar zoals mijn voorgangster al zei: good luck en welterusten. Veel liefs uit Elst xx
    Ps: ik wacht gewoon je blog morgen weer af😂
  3. Wilma Bosboom:
    14 maart 2018
    Ben niet bang voor spinnen...roep me de volgende keer maar....
  4. Pappa.:
    14 maart 2018
    Toch wel jammer dat er geen papa of Josien in de buurt is om die spin te verjagen.
    We miss You. ❤
  5. Gonny:
    15 maart 2018
    Prachtig om te lezen dat jullie daar het verschil maken. Bij een stage in Nederland heb je echt geen inspraak in het lesrooster. Kennelijk spreekt het de kinderen aan jullie mamier van aanpak. Hoe meer kinderen op school hoe beter het is voor de toekomst. 👍👏
  6. Greta:
    15 maart 2018
    Gezellige boel. Volgens mij vinden de kinderen dat jullie het goed doen, aangezien de groep steeds groter wordt.