10 mei

11 mei 2018 - Pai, Thailand

Vanochtend stonden we mooi op tijd op voor een dagtrip van 10:00/18:30. We zouden om 09:30 opgehaald worden, dit werd echter pas 09:50 haha, het nepalees kwartiertje is hier af en toe dus toch van toepassing!

We waren met een groep van 12, met Canadezen, Duitsers, Amerikanen en Engelsen, erg gezellig! We begonnen bij "de witte Boeddha". Een hele grote Boeddha net buiten Pai. Na ons netjes te hebben aangekleed (sjaal of handdoek over korte broek etc.) zijn we naar boven gelopen. Het was een hele lange trap en helemaal gesloopt kwamen we boven😥😥 De Boeddha was prachtig, maar stiekem heb ik meer genoten van het mooie uitzicht😍 Pai ligt in de bergen en dus deed het me weer een beetje aan mijn ochtenden in Nepal denken🤗

Vervolgens reden we door naar de Kiu Lom view point. Helaas viel dit uitzicht een beetje tegen, omdat de bergen nogal mistig waren. Ook werd het steeds warmer en verlangde de groep steeds een beetje meer naar water hahaha.

De volgende stop was de lod cave, grotten dus! En het was echt heel gaaf. Je moest met zijn drieën lopen en ik liep met een Canadees meisje en een Canadese jongen. Het was wel ongelooflijk veel lopen (trappen op en af), maar toch was het heel mooi. We moesten ook een stukje op een bamboo raft, niet echt stevig dus. En toen kwamen we bij de vleermuizen, het waren er zo super veel🤤🦇 Hierna moesten we een trap op, waarvan de leuningen door de vleermuizen zo vies waren, dat je ze echt niet kon vastpakken, een hele uitdaging dus! Met de raft gingen we weer terug waarbij het meisje in de nek werd gepoept door een vleermuis, ze schrok zo erg dat we moeite moesten doen om niet om te slaan met de raft🤣😂 Gelukkig kwamen we heel weer uit de grotten, maar van grotten had ik wel verwacht dat het wat koeler zou zijn, maar helaas was dat in dit geval niet waar😥

De volgende stop was eindelijk water😍😍 Hot springs zelfs! Een best wel groot natuurlijk verwarmd stuk ondiep water. Wat waren we allemaal gelukkig dat we eindelijk in het water lagen! Het water was heerlijk en we hadden een uur de tijd, genoten!

We haalden dat we verder moesten haha, maar in bikini en handdoeken gingen we door naar de volgende stop, een waterval. Deze viel voor ons wel een beetje tegen na de watervallen in Nepal haha. Er was een "glijbaan" die uitkwam in een iets groter bad, maar dat was doodeng en niet echt het meest veilig haha. Na mijn slechte ervaringen met watervallen (2e week van Nepal), besloot ik dan ook maar lekker te pootje baden in een kleiner badje. Waardoor ik na de watervallen lekker helemaal droog was🤗

Toen was het alweer tijd voor de laatste stop, We waren allemaal helemaal gesloopt. We gingen naar de Pai Canyon (de stenen zoals de grand canyon, vandaar de naam). Hier hebben we gekeken naar de ongelooflijk mooie zonsondergang🌅😍 Hierna was het rond 19:00 tijd om terug te gaan naar Pai.

We hebben even de schone was opgehaald en samen met een Duits meisje zijn we nog even wat gaan eten. We hebben bij 7/11 even ontbijt gehaald voor morgen (vandaag dus). En net toen we naar het hostel wilde gaan lopen, begon het heel hard te onweren en te regenen. We hebben dus maar een taxi gebeld🚕 en hier geen seconde spijt van gehad, want het ging steeds harder! Hierna kon ik eindelijk lekker douchen! (Ze hebben alleen geen lamp in de douche, ideaal🤔😂).

En om 20:30 lagen we helemaal gesloopt in bed. Ik wilde 2 afleveringen serie kijken dan mijn blog typen en gaan slapen. Maar na 1.5 aflevering viel ik in slaap, daarom pas nu mijn blog online😇

Vrijdag/zometeen rijden we terug naar Chiang Mai (3.5 uur) en vliegen we vanmiddag naar Surat Thani toe🙃
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anita:
    11 mei 2018
    Hebben mensen in Thailand ook in /om hun eigen huis altaartjes ingericht voor bepaalde boedha's?